۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۱۵۱۵۲
نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با " نفت ما":

شرکت انتقال گاز ناتوان است/ نظارت بر روی خطوط لوله رها شده است

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه خطوط لوله گاز از حساسیت بالایی برخوردار هستند گفت: اینکه لوله کشی انجام شود و هیچ نظارتی بر آنها نشود و رها کنیم تا زمانی که حادثه ای پیش بیاید، کار درستی نیست و شنیده شده که در شرکت انتقال گاز وظایف بدرستی اجرا نشده است.
یحیی کمالی پور
یحیی کمالی پور


نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی انفجار خط لوله گاز که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد را ناشی از سهل انگاری توصیف کرد و گفت: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی مقصر بوده یا شرکت قصور کرده و هر کدام به اندازه تقصیری که داشته اند پاسخگو باشند، مجازات شوند و تاوان زیان دیدگان را بپردازند.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار  آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، با ابراز تاسف از حادثه انفجار خط لوله گاز که باعث آسیب به اتوبوس در حال حرکت در جاده و جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد گفت: زمانی که این حادثه رخ داد مجلس شورای اسلامی در تعطیلات بود و به همین دلیل نتوانستیم مساله را پیگیری کنیم.

وی به تشریح حادثه و دلایل آن پرداخت و گفت: وضعیت حقوقی این طور است که اتوبوسی در مسیر قانونی خود در حال حرکت بوده که لوله گازی در کنار جاده منفجر می شود و عده ای از هموطنانمان جان خود را از دست می دهند.

نماینده جیرفت و عنبر آباد بر شناسایی مقصران اصلی این حادثه تاکید کرد و گفت: قانون برای راهها حریم تعیین کرده و باید این حریم به نوعی محترم شمرده شود که خطری برای بهره برداران از راهها به وجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه نباید لوله گاز یا نفت که خطر انفجار دارد در حریم راهها ایجاد شود گفت: از نظر قانونی باید مشخص شود که ابتدا خط لوله گاز بوده و سپس از سوی وزارت راه و شهرسازی راه احداث شده یا ابتدا راه وجود داشته و شرکت ملی گاز اقدام به لوله گذاری کرده است. هر کدام اولویت داشته باشند باید مطالبه گر باشند.

کمالی پور خواستار شناسایی مقصران اصلی این حادثه شده و گفت: هر کس باید به اندازه تقصیری که داشته مجازات شود و پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه لوله کشی گاز بر اساس فناوری روز است که باید به صورت مستمر مورد بررسی قرار گیرد گفت: مسوولان شرکت ملی گاز باید خطوط لوله گاز را به صورت مستمر کنترل کنند تا چنانچه اشکالی در مسیر به وجود آمده یا در نتیجه نشست زمین به لوله های گاز آسیب رسیده مشخص و نسبت به رفع معایب به وجود آمده اقدام شود. 

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه خطوط لوله گاز از حساسیت بالایی برخوردار هستند گفت: اینکه لوله کشی انجام شود و هیچ نظارتی بر آنها نشود و رها کنیم تا زمانی که حادثه ای پیش بیاید، کار درستی نیست و شنیده شده که در شرکت انتقال گاز وظایف بدرستی اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مسافرانی که در اتوبوس بوده اند هر احتمالی را پیش بینی کردند به غیر از اینکه لوله گاز منفجر شود گفت: مردم در این حادثه بی تقصیر بوده اند و هر دستگاهی که مقصر بروز این حادثه بوده، باید پاسخگو باشد و تاوان و خسارت آسیب دیدگان را بر اساس قانون بپردازد.
کمالی پور با اشاره به وجود میلیونها کیلومتر لوله کشی گاز در سراسر کشور گفت: اگر امروز با مقصران اصلی برخورد نشود، سهل انگاری متوقف نخواهد شد.

وی در پایان گفت: انفجار در خطوط لوله گاز چیز جدیدی نیست و هر ساله چنین اتفاقاتی در کشور رخ میدهد که این نشان میدهد شرکت انتقال گاز به وظیفه خود بدرستی عمل نکرده است‌.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی
متاسفانه این موارد نتیحه سوء مدیریت‌هاست، علیرغم وجود نیروهای متخصص، تمام فکر و ذهنشان پیمان سپاری هست و صد البته بدون مطالعه
چندین بار پوشش های مختلف استفاده شده که جواب نداده و عدم حفاظت مناسب سبب خوردگی شدید خطوط شده، فعلا این مسئله پوشش مورد خوبی برای پیمانها هست وگرنه انتخاب و استفاده از پوشش مناسب با توجه به تمامی فاکتور های موثر در خوردگی، چندان کار سختی نیست، دنیا، دنیای اطلاعات است
ایرانی
آن خط لوله ای که ترکیده است محصول سهل انگاری و ...... مدیران گذشته است که پرایمر های فاسد و وارداتی خود را مصرف خطوط لوله کردند اکنون باید دکتر توکلی تاوان دهد و پاسخگو باشد ؟؟؟؟؟؟
من به عنوان کسی که 23 سال است در صنعت نفت و گاز فعالیت مستمر دارم به جرات میگویم شرکت انتقال گاز تا کنون هرگز مدیری با توانمندی و پاکدستی دکتر توکلی به خود ندیده است و هرگز در آینده هم نخواهد دید ؟
چرا مدیران لایق و دلسوز مملکت را دلسرد میکنید از خدا بترسید . والسلام
همشهری
دقیقا همینطور است مدیران قبلی کوتاهی کرده یقه ایشون گرفته میشه حتما حق حساب نرسیده که این اقای نماینده از خواب بیدار شده وگرنه این اتفاقات در سازمانهای دیگه از جمله شهرداری تهران به وفور دیده شده اما همه عینک مشکی به چشم زدن اگه محاکمه است برا همه باید باشد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی