۲
۸
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۱۱۶۱۳۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با "نفت ما": 

زنگنه و سعیدی کیا حفاری شمال را به روز سیاه نشاندند

محمد جواد یافتیان/خبرنگار پارلمانی نفت ما
هدایت‌ا... خادمی گفت: دولت ها باید بستر فعالیت پالایشگاه های خصوصی سازی شده را فراهم کنند؛ متاسفانه واگذاری ها موجب شده حوادث افزایش یابد و حتی وضعیت پرسنل آنها نامشخص شده است. 
هدایت‌ا... خادمی
هدایت‌ا... خادمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس اعتقاد دارد در واگذاری پالایشگاه ها به بخش خصوصی، اهلیت جایش را به رانت داد و نظارتی هم در این راستا صورت نگرفته است. 

«هدایت‌ا... خادمی» در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" در خصوص روند خصوصی سازی پالایشگاه های کشور، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که در تحقق
اصل ۴۴ قانون اساسی در عرصه های مختلف ناموفق عمل کرده ایم که این موضوع شامل حوزه نفت و انرژی نیز می شود. 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته دنیا برای دستیابی به توسعه تلاش می کنند بخش خصوصی را تقویت کرده و سایه دولت در امور اقتصادی را کوتاه تر کنند، اظهار کرد: در واقع افزایش بهره وری کاری، کاهش فساد و غیره از جمله دستاوردهای توسعه خصوصی سازی محسوب می شود، لذا در برخی از کشورها مشاهده می شود که بدنه اصلی دولت ها در کمترین حالت ممکن است و مابقی افراد در بخش خصوصی فعالیت می کنند. 

وی در این راستا، ادامه داد: متاسفانه این مهم در کشورمان بالعکس
است و همواره باید از درآمدهای نفتی برای ارائه حقوق و دستمزد استفاده شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در اکثر واگذاری ها به بخش خصوصی در نحوه اجرا اهلیت افراد در نظر گرفته نشده است، افزود: بر این اساس شاهد ورود و تاثیر رانت هستیم و به نوعی می توان اذعان کرد اهلیت جایش را به رانت داد و نظارتی هم صورت نگرفت که چنین امری در واگذاری پالایشگاه ها نیز مشهود است. 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه بخشی از شرکت های نفتی مانند شرکت حفاری شمال که سودده ترین شرکت نفتی خاورمیانه محسوب می شد، پس از واگذاری بنا به دلایل مذکور دچار زیان و ورشکستگی شد، تصریح کرد: در این بین نباید از این نکته غافل شد که وقتی مجموعه
ای هم به بخش خصوصی واگذار می شود، وزارتخانه مربوطه تبدیل به رقیب برای آن بخش می شود و تلاش می کند طوری رفتار کند که  عملکرد بخش خصوصی یاد شده قابل قبول نباشد. 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اگر پالایشگاه ها بخواهند موفق شوند باید میزان مازوت تولید شده را کاهش دهند تا بتوانند به سود برسند؛ به عنوان مثال پالایشگاه آبادان بیش از ۱۰ درصد مازوت تولید می کند که بیانگر زیان ‌ده بودن آن است لذا بخش خصوصی که مدیریت پالایشگاهی را به دست می گیرد، باید توان توسعه و ارتقاء را داشته باشد.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین دولت ها باید بستر فعالیت پالایشگاه های خصوصی سازی شده را فراهم کنند؛ متاسفانه واگذاری ها موجب شده حوادث افزایش یابد و حتی وضعیت پرسنل آنها نامشخص شده است. 

وی
ادامه داد: طبق قانون افراد می توانند به مدت ۵ سال در پالایشگاه ها فعالیت داشته باشند و پس از اعلام رضایت به کارشان ادامه دهند و در غیر این صورت توسط وزارتخانه مادر باید کاریابی شوند، اما اکنون با واگذاری ها چنین موضوعی انجام نمی شود. در واقع افراد باسابقه رها شده و برایشان بی انگیزگی رخ داده که زمینه بروز مشکل در عرصه انرژی شده است. 

خادمی با انتقاد از نحوه واگذاری پالایشگاه ها توسط سازمان خصوصی سازی، گفت: متاسفانه وقتی حافظه تاریخی را بررسی می کنیم، هیچ سابقه موفقی از واگذاری پالایشگاه ها در ذهن به یاد نمی آید. 

این نماینده مردم
در مجلس دهم در این راستا، تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی مدیرعاملی شرکت حفاری شمال را در دست داشتم همه علاقمند خصوصی سازی و ارائه سهام آن در بورس بودند، اما وقتی واگذاری در سال های بعد صورت گرفت، بخشی از سهام آن برای رد دیون سازمان ها ارائه شد و می توان اذعان کرد خصوصی سازی رخ نداد، بلکه خصولتی ها به عرصه آمده اند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی، شستا، بنیاد مستضعفان و غیره سهام ها را در دست گرفتند و این موضوع موجب شد بخش هایی که به صورت تخصصی فعالیت ندارند، روی کار بیایند. 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد شرکت حفاری شمال زمانی که آقای فروزنده روی کار آمد و بیشترین سهام را داشت برای مدت ها سالی ۴۳ درصد سوددهی داشت و می توانستیم بگوییم بعد از انقلاب شرکت نمونه محسوب می شد، اما وقتی که آقایان زنگنه و سعیدی کیا روی کار آمدند، حفاری شمال را به روز سیاه نشاندند و الان باید تقریبا دربش قفل شده باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کارمند حفاری شمال
همانطور که صدرا را به روز سیاه نشاندند حفاری شمال هم به روز سیاه نشست.شرکتی که آوازه اش از مرزها بیرون رفته بود امروز به چنان فلاکتی افتاده است که فقط برایش می توتن خون گریست.
انتقام زنگنه از خادمی باعث شد دودش بر چشم میلیونها سهامدار و کارکنان این شرکت برود.
برگه زرینی این دو بزرگوار بر کارنامه این شرکت خوب گذاشتند.
آیندگان هرگز شما را نخواهد بخشید و سزای آن را قطع به یقین خواهید کشید....
طرفدار خادمی
واقعا تا زمانی که خادمی مدیرعامل حفاری شمال بود این شرکت گلستان بود اما با رفتن ایشون رونق هم از این شرکت رفت
اخراجی حفاری شمال
وقتی از روی کینه بقصد ضربه زدن به منتقد اقدام میکنیم میشود این آقای زنگنه!
نمیدانم چگونه و با چه رویی در پیشگاه خداوند پاسخ خواهید داد؟!
هرچند ادمی که غرق در قدرت و غرور خود باشد تاوان سختی در انتظار او خواهد بود
کارشناس نفت
دقیقا همین بلایی که دارند برسر صندوق های بازنشسنگی صنعت نفت می آورند و هیچ کس هم نیست که به داد این کارمندان و این تشگیلات برسه . اصولا نمی دانم چرا هیج مقامی در کشور صدای مردم را نمی شنود .
كارمند حفاري شمال
فقط خادمي اهل ايذه خوبه بقيه همه بدند.....
بنده اهل ایذه نیستم اما بعد از خادمی شرکت دستکش هم به کارگرش نمیتونه بده،اگه از کارکنان حفاری شمال نیستی بیخود نظر نده،من دارم زجر می کشم که سه ماه نصف حقوق میدن،وضعیت افتضاح البسه،خورد و خوراک،خوابگاه،غذا،حقوق،،،سرویس ایاب و ذهاب پرسنل رو برداشتند و تعدادی کارگر بدبخت رو آواره کردند
حفار
حفاری شمال ورشکسته،دقیقا توسط زنگنه و سعیدی کیا
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی