۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۱۶۲۵۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با "نفت ما" خبر داد: 

واگذاری برخی از پالایشگاه ها در فضای غیر شفاف

محمد جواد یافتیان/ خبرنگار پارلمانی  
غلامرضا شرفی گفت: نمی توان در فضای مه آلود و غیرشفاف پالایشگاه های کشور را واگذار کرد، متاسفانه بعضا چنین احساسی وجود دارد که برخی از پالایشگاه ها در فضای غیرشفاف واگذار می شوند.
غلامرضا شرفی
غلامرضا شرفی
 عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید پالایشگاه هایی که برچسب خصوصی دارند باید بهترین راندمان کاری را داشته باشند اما چنین امری وجود ندارد و دولت همواره نگران ورشکستگی آنها است. 
 
غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" با اشاره به روند واگذاری
پالایشگاه های کشور به بخش خصوصی، گفت: خوشبختانه در قانون اساسی اصل مترقی ۴۴ وجود دارد که اجرای آن موجب می شود صنایعی که می توانند برای رونق اقتصادی ایجاد جریان پایداری مالی کنند واگذار شوند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مزایای خصوصی سازی، اظهار کرد: بر این اساس دولت ها دیگر خودشان را درگیر مسائل مالی نمی کنند بلکه اقدام به تبیین سیاست و افزایش نظارت خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه واگذاری ها موجب می شود ایجاد جریان پایدار پولی توسط بخش خصوصی صورت بگیرد که امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا خیلی پررنگ مورد توجه قرار می گیرد، ادامه داد: همچنین از بروز ضررها و آسیب ها برای دولت ها جلوگیری می کند و موجب خواهد شد دولت ها دیگر به ورشکسته مالی تبدیل نشوند. 

این
نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با دستاوردهای خصوصی سازی پالایشگاه ها، تصریح کرد: امروزه برخی از سرمایه گذاران نسبت به قیمت فروش مواد خام، کاهش مالیات ها و غیره نقد دارند که بیانگر نبود شناخت کافی از نیازهای بخش خصوصی توسط دولت بوده و نشان می دهد روند واگذاری ها ناقص اجرایی شده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این بین بازارسازی برای حمایت از بخش خصوصی امری مهم محسوب می شود و این موضوع نیز باید از سوی دولت ها انجام شود؛ این مهم در حالیست که چنین
موضوعی به طور موثر در حوزه پالایشگاه ها و عرصه نفتی رخ نداده است. 

شرفی در خصوص عملکرد سازمان خصوصی سازی در حوزه پالایشگاهی و نفتی کشور، تاکید کرد: می توان اذعان کرد عملکرد موفقی مشاهده نمی شود زیرا خصوصی سازی در حوزه نفتی باید بر اساس انتظارات انجام می شد. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه نباید پالایشگاه ها موضوع ضرردهی را به دلیل مشکلات مطرح کنند اما در خیلی موارد چنین مسئله و دغدغه هایی وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه هایی که امروزه برچسب خصوصی سازی را دارند
باید بهترین راندمان کاری را داشته باشند اما چنین امری وجود ندارد، ادامه داد: همچنین باید کمترین مشکل را داشته باشند و حتی نظارت دولت نیز کاهش یابد نه اینکه دولت همواره نگران ورشکستگی آنها و درصدد پیدا کردن راه حل برای نجات آنها باشد. 

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نمی توان در فضای مه آلود و غیرشفاف پالایشگاه های کشور را واگذار کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا چنین احساسی وجود دارد که برخی از پالایشگاه ها در فضای غیرشفاف واگذار می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نبوی
خب شما که میدونی غیر شفاف بوده چرا پیگیری نمیکنید این همه فساد در نفت همه دنبال امتیاز گرفتن از وزیر هستند تا حقایق را نگویند.امیدوارم مردم در انتخابات آتی اگر شرکت کردند افراد مردمی رو انتخاب کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی