کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رییس کمیسیون انرژی در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد؛

برگزاری جلسات مشترک مجلس و دولت برای رفع موانع صادرات قیر

محمد جواد یافتیان/خبرنگار پارلمانی

14 مرداد 1398 ساعت 9:09

امیری خامکانی گفت: امروزه کشورهای همسایه بازارهای هدف خوبی برای محصول قیر ایران بحساب می آیند، بنابراین باید مشکلات بوجود آمده برای تولیدکنندگان این محصول ریشه یابی شود تا هر چه سریعتر برطرف شود.


امیری خامکانی از عزم قوه مقننه و مجریه برای رفع مشکلات و موانع سر راه صادرکنندگان قیر خبر داد.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با "نفت ما" با اشاره به کاهش صادرات قیر کشورمان در بازار های جهانی، گفت: بر اساس آمارها کشورمان۱۰ درصد از قیر مورد نیاز بازارهای کشورهای دیگر را تامین می‌کرد اما به گفته کارشناسان امروزه به حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه نباید فراموش کرد شرایط تحریمی و مشکلات به وجود آمده موجب تحت تاثیر قرار گرفتن صادرات محصولاتی مانند قیر را بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای همسایه بازارهای هدف خوبی برای محصول قیر ایران بحساب می آیند، ادامه داد: بنابراین باید مشکلات بوجود آمده برای تولیدکنندگان این محصول ریشه یابی شود تا هر چه سریعتر برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص تلاش قوه مقننه برای رفع دغدغه‌های صادرکنندگان قیر، افزود: خوشبختانه چندی پیش جلسه مشترکی بین کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه قوه مقننه با حضور وزیر نفت برگزار شد و پس از بررسی این موضوع، مقرر شد در آینده ای نزدیک موانع برطرف شود.

امیری خامکانی گفت: افزایش قیمت حمل و نقل، مواد اولیه و غیره از جمله مسائلی هستند که صادرات قیر را تحت تاثیر قرار داده اند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین باید یادآور شود اجرای مصوبه قوه مقننه برای تامین قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی داخلی نیز سبب شده تا مصرف کشورمان نیز افزایش یابد و این امر در حوزه صادرات هم تاثیر گذار بوده است اما باید با تلاش دستگاه های مربوطه زمینه افزایش مجدد صادرات فراهم شود.

 


کد مطلب: 116339

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/interview/116339/برگزاری-جلسات-مشترک-مجلس-دولت-رفع-موانع-صادرات-قیر

نفت ما
  https://www.naftema.com