۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۱۶۳۵۹
رییس فراکسیون نفت و نیرو مجلس در گفت‌وگو با "نفت ما" هشدار داد: 

عدم کاهش قیمت وکیوم باتوم؛صادرات قیر را به صفر می رساند

محمدجواد یافتیان/خبرنگار پارلمانی
کاظمی باباحیدری گفت: باید اذعان کرد سهم کشورمان از بازارهای جهانی به شدت رو به کاهش است و اگر مشکلاتی مانند قیمت بالای خوراک تولید قیر کاهش نیابد، شاهد آسیب جدی در این حوزه اقتصادی خواهیم بود.  
کاظمی باباحیدری
کاظمی باباحیدری
کاظمی باباحیدری اعتقاد دارد افزایش هزینه های صادراتی طی ماه های اخیر و افزایش خوراک تولید قیر به کاهش صادرات قیر کشورمان دامن زده است. 

«علی کاظمی باباحیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" در خصوص مشکلات پیش روی صنعت قیر کشور و کاهش صادرات این محصول به بازارهای جهانی، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد موانع ایجاد شده بر سر راه اقتصاد کشورمان موجب شده عرصه صادرات قیر با مشکلات متعددی روبرو شود. 

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع افزایش چندین برابری هزینه های صادراتی طی ماه های اخیر و همچنین افزایش قابل تامل و توجه خوراک تولید قیر طی سال های اخیر، به کاهش صادرات قیر کشورمان دامن زده است. 

وی با اشاره به اینکه بررسی قیمت‌ تمام شده قیر کشورمان در شرایط تحریمی کنونی و همچنین قیمت این محصول در بازارهای جهانی به وضوح نشان می دهد عرصه رقابت خیلی مناسب نیست، ادامه داد: به نوعی باید اذعان کرد سهم کشورمان از بازارهای جهانی به شدت رو به کاهش است و اگر مشکلاتی مانند قیمت بالای خوراک تولید قیر کاهش نیابد، شاهد آسیب جدی در این حوزه اقتصادی خواهیم بود.  

رییس فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه رونق در حوزه تولید قیر کشور می تواند منجر به افزایش اشتغال شود، افزود: این مهم در حالیست که شرایط کنونی می تواند بیانگر از بین رفتن شغل های ایجاد شده در این صنعت طی آینده ای نزدیک باشد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورهای متعددی در منطقه هستند که می توانند خریدار قیر از ایران محسوب شوند اما شرایط به وجود آمده موجب شده بازارهای سنتی نیز در حال خطر قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مشاهده می شود برخی از مشتریان سنتی اقدام به واردات محصولات کشورهای آمریکا و یونان کرده اند که این امر اتفاق ناخوشایندی برای صادرات قیر کشورمان به حساب می آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سعید
با این اوضاع باید فاتحه قیر رو هم خوند
احسنت به این مدیریت! در همه جای دنیا دولت ها به شرکت ها سوبسید میدهند تا صادرات انجام دهند و ارز وارد کشور کنند اما اینجا برعکس هرکاری میکنند تا شرکت ها زمین بخورند.قدرت یک کشور به پشتوانه ارزی اش هست
کارشناس
صنعت قیر صنعتی سود آور و ارز اور برای کشور است تا پیش از این همین خوراک قیر را به دلیل انباشته شدن در پالایشگاه ها به بیابان ها میریختند تا تولید بنزین و گازوییل با مشکل روبه رو نشه حالا این مدیر جوان و ... پالایش و پخش چه فکری کرده که این رو افزایش قیمت داده ، ما که نفهمیدیم
این ها خاین هستند که به هر روشی میخواهند چرخ تولید رو متوقف کنند
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی