کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG در گفت و گو با " نفت ما " ؛

کرونا باعث کاهش شدید فروش سی ان جی در کشور شده است

میثم قدیری

23 اسفند 1398 ساعت 12:52

رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بیشتر شرکت ها، کارخانه ها، مغازه ها و ...، مصرف سوخت سی ان جی در کشور به شدت کاهش یافته است و در بیشتر جایگاههای سی ان جی با کاهش عرضه بین 40 تا 50 درصدی مواجه هستیم.


محسن جوهری  در مصاحبه با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما "، افزود: در این شرایط که درآمد جایگاه ها به شدت کاهش یافته است، اپراتورها و پرسنل جایگاههای سی ان جی به شدت در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند و متاسفانه اقلام و لوازم بهداشتی برای استفاده و حفاظت پرسنل جایگاه ها، در کشور بسیار کمیاب شده و علیرغم مکاتبات و پیگیری های این انجمن، هیچ حمایتی از جایگاه های سی ان جی نشده است که در این شرایط جایگاه داران و شرکتهای بهره بردار چگونه می توانند دستورالعمل های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را در جایگاه ها اجرا نمایند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تعدادی از جایگاههای سی ان جی به دلیل عدم وجود این اقلام، توسط وزارت بهداشت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعطیل شده اند. 

جوهری خاطر نشان ساخت: ویروس کرونا از طریق اسکناس به راحتی می تواند مردم و پرسنل جایگاه های سوخت را به این بیماری مبتلا نماید. در این خصوص علیرغم درخواست های مکرر از مردم برای پرداخت هزینه سوخت خودروی خود از طریق کارت بانکی، همچنان بسیاری از مشتریان اصرار به پرداخت نقدی دارند که با توجه به دستورالعمل جدید بانک مرکزی و عدم همکاری بانکها در دریافت وجوه نقد، جایگاه های سوخت با معضل بسیار جدی مواجه شده اند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور همچنین بیان داشت: جایگاه داران و شرکتهای بهره بردار در سالهای اخیر همواره به دلیل کارمزد پایین با مشکلات مالی مواجه بوده اند که این بیماری در کشور نیز مشکلات آنها را چندین برابر کرده است. با توجه به انجام استانداردسازی در بیش از 1600 جایگاه سی ان جی کشور، کارمزدهای بلوکه شده آنها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آزاد نشده است. در این خصوص مکاتباتی انجام شده است و امیدواریم در هفته پایانی سال این مهم انجام گردد.


کد مطلب: 120965

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/interview/120965/کرونا-باعث-کاهش-شدید-فروش-سی-ان-جی-کشور-شده

نفت ما
  https://www.naftema.com