۴
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۱۲۳۰۷۹
 مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس از شرکت‌های تابعه شستا در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد: 

پیشنهاد افزایش سرمایه در حال بررسی است

حمیدرضا شاه حسینی
محمدی گفت: موضوع افزایش سرمایه به منظور اجرای طرح نوسازی راکتورهای هارد دوده صنعتی در هیئت مدیره piic  و تاپیکو تصویب شده و منتظر نظر نهایی شستا هستیم. اگر این افزایش سرمایه صورت نگیرد بایستی به مرور زمان منتظر از رده خارج شدن شرکت دوده صنعتی پارس باشیم. 
مجید محمدی
مجید محمدی
 مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس با اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: خوشبختانه با درایت و اقدامات مجدانه و پیگیری‌های دکتر رضوانی فر و همچنین مهندس مخدومی، مجموعه شستا و تاپیکو از سیاسی کاری دور شده و تحرک خوبی در شرکت‌های وابسته به شستا ایجاد شده است. معتقدم دستاوردهای بزرگ شستا در ماه‌های اخیر در نتیجه اعتماد به جوان‌هایی همچون جناب آقای دکتر علامه‌راد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و اجرای برنامه‌هایی شفافیت و کارآمدسازی شرکت‌ها بدست آمده است. امیدواریم ثمره اصلی این جهت‌گیری را در افزایش تولید و سود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید   نام گذاری شده، بدست آید.  
 
مجید محمدی در گفت و گو با " نفت ما" افزود: سال گذشته بنده در حالی مدیریت این شرکت را عهده دار شدم که شرکت دوده صنعتی پارس با مشکلات متعددی مواجه بود و به نوعی می توان گفت که تقریبا سهم بازار خود را از دست داده بود و خطوط تولید آن به سختی کار می کرد. در ابتدا با بسیج امکانات و همکاری همکاران تمرکز را بر روی فروش محصولات قرار دادیم تا بتوانیم بازارهای از دست رفته را مجددا احیا کنیم چرا که گلوگاه اصلی هر شرکت تولیدی بحث فروش است مخصوصا در شرایط فعلی که شرایط سخت تر نیز شده است ؛ بنابراین لیستی از شرکت هایی که در گذشته مشتری ما بودند و شرکت های رقیب سهم بازار شرکت دوده صنعتی را گرفته بودند تهیه کردیم و از آن ها درخواست کردیم که مجددا ارتباط خود را با ما برقرار کنند. 
وی ادامه داد: سال گذشته شرایط بسیار سختی برای بازار بود چرا که با جهش نرخ دلار و مشکلاتی از قبیل قیمت گذاری تایر مواجه بودیم. تایر سازان با توجه به افزایش قیمت دلار درخواست افزایش قیمت داشتند اما سازمان تعزیرات با آن مخالف بود. در نتیجه در ۶ ماهه اول سال گذشته بازار مصرف دوده به شدت کاهش یافت و تایر سازان هر میزان تولید می کردند را به فروش می رساندند به جای سود، تنها زیان می کردند تا اینکه در تیرماه با افزایش ۲۲ درصدی قیمت به توافق رسیدند و مشکلات قیمتی مربوط به این بخش حل شد اما بازار فروش همچنان به مانند ۶ ماهه اول سال گذشته وجود داشت. مشکل فروش دوده در شرکت دوده صنعتی پارس از سال های گذشته وجود داشت که توانستیم با مذاکره با مشتریان سابق شرکت و تعامل بر سر قیمت تا حدودی روند صعودی فروش را با توجه به جذب مشتریان قدیمی شرکت، به سمت تولید حرکت کردیم تا بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم که به لطف خدا موفق عمل کردیم به نحوی که شاهد افزایش ۵۴ درصدی فروش شرکت به لحاظ ریالی و ۱۸ درصدی به لحاظ تناژی بودیم.  
 
محمدی در ادامه گفت: دوده صنعتی در حالی سال ۹۸ را به پایان رساند که شاهد افزایش ۵۷ درصدی سود خالص و رشد ۷۳ درصدی سود عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.  
 
محمدی با اشاره به اینکه شرکت دوده صنعتی پارس ۲۵ سال است که هیچ گونه کار اساسی از لحاظ بروز رسانی تجهیزات در آن صورت نگرفته است گفت: در ابتدای امر یک اورهال کلی در مجموعه انجام شد و بعد از آن شروع به تولید و افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار قرار دادیم. خوشبختانه در انتهای سال ۹۸ رکورد خوبی در تولید داشتیم بطوریکه ۲۶ هزار تن را با تلاش همکاران تولید کردیم این در حالیست که ظرفیت اسمی شرکت ۲۸ هزار تن بوده است. 
 
 وی یکی از عمده مشکلات این صنعت را نبود نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه عنوان کرد و گفت: مشکل بسیار مهم برای صنعت دوده این است که محصولات را به صورت اعتباری می فروشد در حالی که خرید و تامین مواد اولیه را باید از بورس به صورت نقدی خریداری کرد و این خود مشکل بزرگی در تامین نقدینگی شرکت ها ایجاد کرده است. 
 
محمدی در ادامه گفت: در سال گذشته با برخی از تولید کنندگان توافقاتی انجام دادیم تا بتوانیم مواد اولیه را به صورت اعتباری دریافت کنیم .خوشبختانه با ارتباط خوبی که با شرکت نفت ایرانول بوجود آمد،  علی رغم اینکه این روال اصلا مرسوم نبود ، توانستیم ماهانه ۳ هزار تن روغن از این شرکت به صورت اعتباری تحویل بگیریم و این موضوع به نقدینگی شرکت بسیار کمک کرد. 
 
مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس با اشاره به چشم انداز مبهم این صنعت در سال جاری گفت:برای امسال پیش بینی بر این بود که یک جهش بسیار بی سابقه تولید ۳۲ هزار تنی را در مجموعه داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا شرایط تا حدودی دشوار خواهد شد.چرا که براساس اعلام فرمانده نیروی انتظامی ۷۰ درصد تردد برون شهری در فروردین ماه کاهش یافته و الان که وضعیت کمی بهبود پیدا کرده بازهم شاهد کاهش ۴۰ درصدی تردد ها هستیم و از طرفی دوده ماده اصلی تایرسازان و قطعات لاستیکی است وقتی حمل و نقل نباشد و یا افت پیدا کند مصرف تایر به طبع آن کاهش می یابد که در نهایت مصرف دوده نیز کاهش پیدا می کند.  
 
وی ادامه داد: امسال در بدترین حالت ایران خودرو و سایپا می بایستی در فروردین ماه ۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کردند که متاسفانه از ۲۵ اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه تعطیل بودند.اگر کاهش مصرف دوده به همین روال باشد بازار بسیار سختی در پیش خواهیم داشت. وی تصریح کرد: ظرفیت تولید دوده در کشور حدود ۱۴۰ هزار تن است که بازار مصرف داخل در بهترین حالت ۸۵ هزار تن در سال است که بعبارتی ۵۶ هزار تن مازاد مصرف وجود دارد که باید به سمت صادرات سوق پیدا کند اما امسال در اواخر فروردین ماه بیشتر صادرات ما که به ترکیه ، هند و پاکستان بوده به دلیل بسته بودن مرزها صادراتی صورت نگرفته است. 
 
محمدی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت و طرح توجیهی آن را ارائه داده ایم و در مراحل اداری قرار دارد، گفت: با پیگیری مجدانه دکتر علامه راد، موضوع افزایش سرمایه به منظور اجرای طرح نوسازی راکتورهای هارد دوده صنعتی در هیئت مدیره piic  و تاپیکو تصویب شده و منتظر نظر نهایی شستا هستیم. اگر این افزایش سرمایه صورت نگیرد بایستی به مرور زمان منتظر از رده خارج شدن شرکت دوده صنعتی پارس باشیم. 
 
وی ادامه داد :اگر این امر صورت بگیرد ظرفیت تولید هاردمان از ۱۵ هزار تن به ۲۰ هزارتن افزایش پیدا می کند و با توجه به بررسی روند تقاضای بازار گرایش بازار مصرف هم به سمت مصرف گرید های هارد در پیش است.امیدواریم بتوانیم از طریق بورس برای اجرای این طرح جذب سرمایه کنیم که با اجرای این طرح افزایش تولید و در نتیجه سودآوری چشمگیری در شرکت خواهیم داشت همچنین یکی از نکات مهم اجرای این پروژه کاهش ضریب تبدیل خط هارد می باشد که در حال حاضر ضریب تبدیل۲.۲ می باشد که بعد از اجرای پروژه به ۱.۸کاهش خواهد یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مصاحبه خوبی بود سهامداران استفاده کردند
مطمئنا مدیریت شرکت دوده صنعتی پارس به روال و خبرهای آتی شرکت آگاه هستن
پس اینو بدونید که اگر خبری رو منتشر می کنند صد در صد با برنامه بوده و قصد و نیتی پشت سر این ماجرا هست
فقط یک پیشنهاد دوستانه و سر بسته
تا جایی که می تونید این سهم رو تو سبدتون افزایش بدهید
مهران
اقای مهندس مجیدمحمدی یکی از دلسوز ترین و کار بلد ترین مدیرعامل های هست که من دیدم
انشاالله که هرجا هست موفق و پیروز باشه
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی