۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۱۲۴۷۵۹
بحرینی در پاسخ به سوال "نفت ما" خبر داد:

افزایش سرمایه شرکت آریاساسول

 امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول در نشست خبری پیش از مجمع که در محل ساختمان این شرکت برگزار شد در خصوص عرضه ۵ درصد از سهام این شرکت گفت: طی ۴ سال گذشته تولید ۱۰۰ درصد ظرفیت طراحی را داشته ایم و این به این معنی است که ما دارای کسب و کار پایدار هستیم و طی چهار سال گذشته این را ثابت کرده ایم.
امیرحسین بحرینی
امیرحسین بحرینی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول با اشاره به تعمیرات اساسی این شرکت افزود: در سال های ۹۷ و ۹۸ تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات مربوط به فرآیند ها را داشته ایم و حداقل تا سال ۱۴۰۲ توقف بلند مدت برای تعمیرات اساسی و اورهال نخواهیم داشت.
 
بحرینی با اشاره به میزان سودآوری شرکت گفت: طی سالهای اخیر نسبت سود خالص به درآمد و فروش بین ۴۷ تا ۵۰ درصد بوده است و همچنین تقریبا ۱۰۰ درصد مطالبات سال ۹۸ بازگشت داشته و مطالبات وصول شده است.
 
وی با اشاره به تقسیم سود این شرکت گفت:یکی از جذابیت های آریاساسول برای بازار سرمایه که طبق سنوات گذشته انجام می شود تقسیم سود حداکثری بین سهامداران است و آریاساسول بیش از ۹۰ درصد سود را تقسیم کرده و همین روند را ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به حجم کل تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن در سال ۹۸ تصریح کرد: تولید و فروش این شرکت ۱۲ درصد از نظر حجمی و از این مقدار ۹ هزار میلیارد تومان درآمد داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است و میزان سودآوری شرکت بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
 
بحرینی با اشاره به دستاوردهای شرکت در سال ۹۸ گفت: ادامه ثبت رکورد تولید حداکثری و بالاتر از طراحی طی ۴ سال منتهی به سال ۹۸ و همچنین طبق برنامه ای که در سال ۹۶ برنامه ریزی شده بود در سال ۹۸ و بعد از گذشت ۲۵ ماه پروژه رفع گلوگاه های تولید و افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی واحد الفین را با تمام سختی های بزرگ و کوچک به سرانجام رساندیم  و نکته جالب و حائز اهمیت این است که از نظر هزینه هم ۲۰ درصد کمتر و ارزانتر از پیش بینی لینده آلمان و با استفاده از تجهیزات اروپای غربی در شرایط سخت تحریم به ثمر نشست و در نتیجه منجر به تولید ۱۰۰ هزارتن اتیلن بیشتر شد و حجم تولید اتیلن از یک میلیون تن به یک میلیون و صد هزارتن افزایش یافت.
 
بحرینی با تاکید بر پروژه باز تعریف رفع گلوگاه های تولید که در هر سه واحد تولیدی آریاساسول اتفاق افتاده است و بر اساس اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: آریا ساسول موفق به شکستن رکورد تاریخی تولید در بین واحد های ۳۰۰ هزارتنی شده است که تاکنون رسانه ای نشده است.
وی ادامه داد: واحد پلی اتیلن سنگین و متوسط آریاساسول با ظرفیت ۳۸۶ هزارتن و واحد پلی اتیلن سبک آریاساسول با ظرفیت ۳۷۰ هزارتن موفق به شکستن رکورد تاریخی تولید در بین ۱۵ واحد پتروشیمی ۳۰۰ هزارتنی شده است.
بحرینی تصریح کرد: در سال ۹۸ با نصب تجهیزات و تعمیرات پیشگیرانه واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی آریا ساسول بالاتر از استاندارد های جهانی توانست رکورد ۲۰۱ روز تولید مستمر و بدون وقفه را ثبت کند و همچنین در واحد پلی اتیلن سنگین و متوسط نیز موفق به ثبت رکورد ۶۰۴ روز تولید مستمر را داشته باشد که افتخار بسیار بزرگی است.
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول گفت: این شرکت تنها شرکتی است که برای سه سال پیاپی از نظر سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان صنعت سبز معرفی شده و موفق به دریافت تندیس زرین شده است.
 
بحرینی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه کرده ایم، به برنامه های توسعه ای شرکت اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش سودآوری و تکمیل زنجیره ارزش اتیلن یک پلنت ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلن در دست احداث داریم و تا سال ۱۴۰۱ به مدار تولید خواهد آمد و مشابه پلنت پلی اتیلن سنگین فعلی آریاساسول خواهد بود.
 
بحرینی این نوید را داد که پتروشیمی آریاساسول در آینده نزدیک پلی اتیلن های با کاتالیست های متالوسن که ارزش افزوده بسیار بالایی دارند را به تولید خواهد رساند و تصریح کرد: آریاساسول در چشم انداز ۱۴۰۳ به سود ۵۰۰ میلیون دلار خواهیم رسید.
 
وی در خصوص برنامه ای توسعه ای شرکت ادامه داد: هدف ما در سال مالی ۹۹ حفظ سودآوری و پایداری مالی فعلی است و به رغم وجود کرونا کسب و کار و صادرات ما آسیب جدی ندید.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار "نفت ما" در خصوص افزایش سرمایه شرکت در بورس گفت: با توجه به این نکته که ما پروژه جدید را در دست اجرا داریم ممکن است سهامداران برای افزایش سرمایه تصمیم بگیرند که دور از ذهن نیست و احتمالا افزایش سرمایه شرکت اتفاق خواهد افتاد.
بحرینی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت:آریا ساسول در زمینه جهش تولید پیشتاز بوده و امسال واحد الفین آریاساسول رکورد تولید خود را  با یک میلیون و هفتاد هزارتن خواهد شکست.
 
وی در ادامه به اولویت‌ مجموعه تحت امر خود برای دستیابی به استانداردهای جهانی و رقابت با بزرگان این صنعت در حوزه ایمنی اشاره کرد و گفت: آریاساسول در حوزه های مختلفی معیار صنعت پتروشیمی است. یکی از این حوزه‌ ها، HSE است که شرکت برای نخستین بار در سال ۱۳۹۶ موفق شد علاوه بر کسب گواهینامه ۵ ستاره ایمنی از یکی از معتبرترین مراکز ممیزی HSE جهان، British Safety Council، جایزه شمشیر طلایی را نیز دریافت کند.
بحرینی افزود: در ادامه این مسیر، پروژه توسعه مستمر و پایدار برنامه بهبود ایمنی از بدو تاسیس شرکت از اواخر سال ۱۳۹۵ تبیین و  در 6 حوزه اصلی تعریف شد و براساس بلوغ سازمان به اجرا درآمد. نتیجه Road Map مذکور کسب مقام دوم بهترین تجربیات موفق(Best Practice) در بین ۳۷ طرح شرکت کننده در ششمین دوره مسابقات جهانی بهترین تجربیات موفق در ابوظبی، با معرفی پروژه توسعه مستمر و پایدار برنامه بهبود ایمنی شرکت در سال ۱۳۹۷ بوده است.
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سهامدار
احسنت به این مدیریت
جعفر
آریاساسول اینقدر زیرساخت عالی در زمان مدیران قبلی و حتی از زمان آقای دلجوان داشته که نیازی به این تبلیغات ندارد
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی