۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۲۸۶۵۰
نماینده جیرفت در مجلس در گفت و گو با نفت ما :

نمايندگان مجلس از اعمال نفوذ در انتصاب مديران دست بردارند

اعظمی گفت: اگر نماینده ای بخواهد در انتخاب مدیر، موضوع اصلاح طلبی یا اصولگرا بودن را لحاظ و اعمال نفوذ کند، به مملکت خیانت کرده است. 
ذبیح الله اعظمی
ذبیح الله اعظمی
 نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی نمایندگان به دولت برای منصوب کردن یک نفر در پست مدیریتی فشار می آورند گفت: این رویکرد اصلا کار خوبی نیست. این نمایندگان بدانند که شورای نگهبان این موضوعات را رصد می کند، چون وظیفه ما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است. یعنی درحقیقت وقتی این کار را انجام بدهیم، در امورات قوه مجریه دخالت می کنیم که کار جالبی نیست و نماینده فقط میتواند پیشنهاد بدهد. 
ذبیح الله اعظمی در گفت و گو با خبرنگار گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با انتقاد از اینکه در بسیاری از موارد افرادی که برخی نمایندگان مجلس معرفی می کنند تخصص و تجربه لازم را ندارند گفت: متاسفانه برخی نمایندگان اصرار می کنند که این فرد با وجود نداشتن تجربه و تخصص باید مدیرکل باشد یا مسئولیت بگیرد که به هیچ عنوان درست نیست. 
وی افزود: انصافا اگر نماینده ای بخواهد در انتخاب مدیر، موضوع اصلاح طلبی یا اصولگرا بودن را لحاظ و اعمال نفوذ کند، به مملکت خیانت کرده است. 
نماینده جیرفت افزود: اگر مدیری خلاف سلیقه نماینده عمل می کند و خلاف جناح سیاسی او است، تا زمانی که آن مدیر هست، نماینده باید از آن حمایت کند و این یکی از مسائل مهمی است که متاسفانه لحاظ نمی شود. 
وی با اشاره به این که کسی که تعهد دارد اما تخصص ندارد، اگر پستی را قبول کند خیانت کرده است گفت: اگر فردی تخصص دارد و تعهد ندارد باز هم نباید یک پستی را قبول کند زیرا هر دو اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند. 
اعظمی افزود: من به شدت با اعمال نفوذ نماینده در انتصاب مدیران مخالف هستم و در حوزه انتخاباتی هم از مدیران توانمند بدون توجه به خط سیاسی حمایت کردم. 
وی با اعلام اینکه به سه خط قرمز در انتخاب مدیران در حوزه انتخابیه ام معتقد هستم گفت: دست درازی کردن به بیت المال، فساد اخلاقی و ضعف مدیریتی اشکالاتی است که از مدیر هر جناح و گروهی باشد، پذیرفتنی نیست و از آن مدیر حمایت نمی کنم.
وی در پایان گفت: از مجلس انقلابی انتظار مي رود رفتارهاي نامناسب مجالس قبلی را اصلاح كند نه اينكه خودش ادامه دهنده همان رفتارها باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


چرا اینجا هیچ نظری نیست؟🤔
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی