۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۱۵۰۳۰

عربستان به نفت 80 و 85 دلاری نیاز دارد

عربستان سعودی قصد دارد تا 31 میلیارد دلار برای مقابله با کسری بودجه 34.93 میلیارد دلاری خود وام بگیرد.
نفت عربستان
نفت عربستان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،یک مقام صندوق بین المللی پول روز دوشنبه گفت که عربستان برای رسیدن به تعادل بودجه سال جاری خود بایستی قیمت نفت را به 80 تا 85 دلار برای هر بشکه برساند.
  «جهاد ازعور» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه صندوق بین المللی پول گفت: عربستان سعودی برای رسیدن به تعادل بودجه به نفت 80 و 85 دلاری نیاز خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه بودجه سال 2019 عربستان به شکل کنونی و بدون تغییر باقی خواهد ماند، این کشور برای رسیدن به تعادل در بودجه به نفت 80 تا 85 دلار نیاز خواهد داشت.
قیمت نفت نقش مهمی در برقراری تعادل میان درآمدها و هزینه های بودجه عربستان دارد و این موضوع به عوامل مختلفی از جمله سطح تولید نفت، حجم درآمدهای نفتی عربستان که به بودجه این کشور تبدیل می شود و نیز به درآمدهای غیر نفتی بستگی دارد.
عربستان سعودی قصد دارد تا 31 میلیارد دلار برای مقابله با کسری بودجه 34.93 میلیارد دلاری خود وام بگیرد.
قیمت نفت عربستان سعودی اکنون 61.79 دلار برای هر بشکه و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز 61.88 دلار و قیمت سبد نفتی اوپک نیز 61.57 دلار است.
یکصد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک 15 آذر (6 دسامبر 2018) با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار شد.
در این نشست در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهند.
 منبع:ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی