۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۱۵۰۵۸

لوک اویل به تحریم ونزوئلا تن داد

روسیه که حامی مادورو در بحران سیاسی ونزوئلا است، قول داده از منافعش در ونزوئلا دفاع کند، از جمله منافع نفتیش در چهارچوب قوانین بین المللی و با استفاده از تمام مکانیسم های موجود .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، دومین تولید کننده نفت روسیه، با پیروی از تحریم های آمریکا قراردادهای مبادله نفت خود را با ونزوئلا متوقف کرد .
 
واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل در یک مجمع سرمایه‌گذاری در روسیه گفت لتاسکو بازوی تجارت بین الملل دومین تولید کننده نفت روسیه، قراردادهای مبادله نفت خود را با ونزوئلا متوقف کرد . این کار بلافاصله پس از اعمال تحریم‌های آمریکا بر صنعت نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور صورت گرفت .
 
روسیه که حامی مادورو در بحران سیاسی ونزوئلا است، قول داده از منافعش در ونزوئلا دفاع کند، از جمله منافع نفتیش در چهارچوب قوانین بین المللی و با استفاده از تمام مکانیسم های موجود .
 
به خاطر حمایت مسکو از مادورو، جامعه بین الملل و تحلیلگران بازار از نزدیک ناظر ارتباط شرکت های نفت روسیه با ونزوئلا هستند .
 
الکپروف گفت:« لیتاسکو با ونزوئلا کار نمی کند. قبل از اعمال این محدودیت‌ها ،لیتاسکو فعالیت‌هایی برای توزیع محصولات نفتی و فروش نفت داشت . این معاملات پایاپای بودند ولی امروز به خاطر تحریم‌ها هیچ مبادله ای نداریم» .
 
به گفته الکساندر دیاکوف، مدیر اجرایی گزپروم نفت، این تولیدکننده نفت روسیه  خطر مهمی در تجارتش با ونزوئلا نمی بیند .
 
گزپروم نفت هیچ محصولی به ونزوئلا برای رقیق کردن نفت بسیار سنگین این کشور عرضه نکرده و نمی کند . دیوکوف گفت که این کشور آمریکای لاتین درخواستی به گزپروم نفت برای عرضه احتمالی محصولات نفتی به عنوان رقیق کننده نداده است .
 
طبق تحریم‌های جدید و وسیع آمریکا، ونزوئلا نمی تواند نفتا (بنزین سنگین) آمریکا را وارد کند. این کشور قبلا از این محصول برای رقیق کردن درجات سنگین نفت استفاده می‌کرد. تحلیلگران انتظار دارند کمبود رقیق کننده در ماه جاری شدت بگیرد .
 
تولید نفت خام ونزوئلا 59 هزار بشکه دیگر در روز از دسامبر 2018 کاهش یافت و به 1.06 میلیون بشکه در روز در ژانویه 2019 رسید .
 
 
 
 
 
منبع:تسنیم
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی