۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۱۵۰۹۸

آمریکا نفت بیشتری نسبت به عربستان صادر می کند

عربستان در حال حاضر 7 میلیون بشکه در روز نفت خام به علاوه 2 میلیون بشکه در روز ان جی ال و محصولات نفتی صادر می کند، در حالی که صادرات آمریکا حدود 3 میلیون بشکه نفت خام و پنج میلیون بشکه ان جی ال و محصولات نفتی است .
صادرات نفت
صادرات نفت

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، در یک تغییر بسیار مهم ژئوپلیتیکی، آمریکا به زودی نفت و میعانات بیشتری نسبت به عربستان صادر می کند . این تغییر قابل توجه با افزایش مداوم تولید نفت شیل آمریکا و افزایش ظرفیت صادرات آن از گالف کوست ممکن می شود .

آمریکا دهه‌ها بر واردات بسیار بالا برای تامین نیاز های نفتی خود وابسته بود، ولی این شرایط در حال تغییر است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته گزارش داد که صادرات نفت خام و محصولات نفتی آمریکا بیشتر از واردات آن بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در هفته جاری هم گزارشی ارائه داد مبنی بر اینکه ذخایر نفت آمریکا 7.1 میلیون بشکه در طول یک هفته افزایش یافته است. دلیل آن هم افزایش تقاضای پالایشگاه های آمریکا برای نفت خام سنگین وارداتی است .

تا پایان سال صادرات آمریکا به سرعت رشد می کند در حالی که تقاضای آمریکا برای نفت خام سنگین وارداتی باید دوباره کاهش یابد .
مگنوس نیزوین، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی گفت:« بازار نفت از قبل با ذخایر نفت خام آمریکا در کوتاه مدت پر شده و داستان جدیدی در راه است. تولید رو به افزایش نفت شیل و اشتهای بالای بازار برای نفت خام سبک و بنزین، آمریکا را در چند سال آینده بر بازار نفت مسلط می سازد» .
وی اضافه کرد:« تاثیر سیاسی و اقتصادی این تغییر در تجارت جهان قابل توجه است و طی 5 سال آینده حساس تر هم خواهد شد. کسری تجاری آمریکا از بین می رود و بدهی خارجی این کشور به خاطر صادرات خالص نفت و گاز آن به سرعت پرداخت می‌شود. صنعت کشتیرانی شاهد بیشترین رونق در این هزاره خواهد بود چون سوخت های فسیلی اضافی از آمریکا خریداران مشتاق زیادی در آسیای رو به رشد خواهند داشت .
از سپتامبر 2018، کانادا نفت کافی برای متعادل کردن کسری تجاری آمریکا در نفت و محصولات نفتی پمپ کرده است. صادرات نفت خام آمریکا یک هفته پیش 3.6 میلیون بشکه در روز بود که به سادگی 3.5 میلیون بشکه در روز واردات نفت خام دریایی را جبران می کند. در همین حین، خط لوله های جدید نفت بیشتری به تگزاس و قطب های صادراتی در حال توسعه لوییزیانا می آورند .
نیزوین گفت:« این یعنی آمریکا به زودی عربستان را در صادرات خالص نفت و محصولات نفتی پشت سر می‌گذارد» .
عربستان در حال حاضر 7 میلیون بشکه در روز نفت خام به علاوه 2 میلیون بشکه در روز ان جی ال و محصولات نفتی صادر می کند، در حالی که صادرات آمریکا حدود 3 میلیون بشکه نفت خام و پنج میلیون بشکه ان جی ال و محصولات نفتی است .

ریستاد انرژی پیش‌بینی می‌کند تولید نفت آمریکا که سال گذشته دو میلیون بشکه در روز افزایش داشت، یک میلیون بشکه در روز هم در 2019 رشد کند علیرغم اینکه اپراتورهای مستقل در حال کاهش هزینه های سرمایه ای خود هستند .
نیزوین اظهار داشت :« سرعت پایین تر فعالیت میادین نفتی در سال جاری به تعادل بازار نفت و بهبود قیمت آن کمک می کند و بدون توجه به کاهش سرمایه گذاری در سه ماهه اول سال، همچنان شاهد رشد قابل توجه تولید در آمریکا تا پایان سال خواهیم بود» .
توسعه سریع زیرساختها در تگزاس برای انتقال و صادرات نفت خام پرمین و توسعه ظرفیت پالایش نفت خام سبک برای بازارهای نفت اهمیت دارد .
 
منبع:تسنیم

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی