۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۱۵۱۳۳

مقامات آرامکو به پاکستان رفتند

مدیر اجرایی آرامکوی عربستان فوریه اعلام کرده بود، هدف عربستان صدور روزانه 3 میلیارد فوت مکعب گاز از طریق خط لوله و تانکر تا قبل از 2030 است.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،یکی از مقامات عالیرتبه پاکستان گفت، هیئتی از مقامات شرکت آرامکوی عربستان به منظور گفت وگو درباره فروش اولین محموله گاز مایع طبیعی، در پاکستان به سر می برند.
 رئیس کارگروه ویژه اصلاحات بخش انرژی نخست وزیر پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت، این هیئت پنجشنبه وارد پاکستان شد و در حال گفت وگو درباره شرایط و مقدار فروش گاز مایع طبیعی به این کشور است.
آرامکو در حال حاضر گاز مایع طبیعی تولید نمی کند و فروش آن به پاکستان، اولین فروش این شرکت عربستانی محسوب می شود.
آرامکو به درخواست رویترز برای توضیح درباره این مساله پاسخی نداد.
'امین ناصر'، مدیر اجرایی آرامکوی عربستان فوریه اعلام کرده بود، هدف عربستان صدور روزانه 3 میلیارد فوت مکعب گاز از طریق خط لوله و تانکر تا قبل از 2030 است.
'عدنان گیلانی'، مدیر اجرایی اداره گاز مایع طبیعی پاکستان نیز ماه پیش گفته بود، نیاز عربستان به گاز مایع طبیعی در 3 تا 5 سال آینده، بیش از سه برابر خواهد شد و اسلام آباد در نظر دارد درباره قراردادهای بلندمدت واردات گاز مایع طبیعی به پاکستان مذاکره کند.
گیلانی افزود، انتظار می رود پاکستان که سال گذشته حدود 7 تن گاز مایع طبیعی وارد کرد، امسال 15 تن و طی 3 تا 5 سال آینده، 30 میلیون تن گاز مایع طبیعی وارد کند.
اداره گاز مایع طبیعی پاکستان، دولتی است و با خرید گاز مایع طبیعی از بازار بین المللی، بازار داخلی خود را تامین می کند.
به گفته گیلانی، پایانه های واردات پاکستان از ظرفیت روزانه 1.2 میلیارد تا 1.3 میلیارد فوت مکعب گاز مایع برخوردار هستند.
'محمد بن سلمان'، ولیعهد سعودی، اسفند گذشته به پاکستان سفر و قراردادها و تفاهم نامه های اقتصادی به ارزش 20میلیارد دلار با این کشور امضا کرد که بیشتر در حوزه پالایش و تولیدات پتروشیمی، سرمایه گذاری صندوق توسعه عربستان با دولت پاکستان در حوزه نفت خام و بنزین، برق و انرژی های تجدیدپذیر است.
پیش از این نیز عربستان با حمایت از دولت اسلام آباد و پرداخت وام شش میلیارد دلاری به این کشور کمک شایانی به مقامات پاکستانی برای برون رفت از وضعیت دشوار اقتصادی کرده بود.
 
منبع:ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی