۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۱۵۱۶۶
از اردیبهشت؛

آغاز به کار 2 پروژه نفتی در ایلام

استاندار ایلام گفت: پروژه دانا که در زمینه اکتشاف نفت و گاز و در تنگه بیجار و در یک بازه زمانی 3 ساله فعالیت می‌کند، می‌تواند نقش مهمی در شروع بکار و راه اندازی فاز دو پالایشگاه گاز ایلام داشته باشد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،استاندار ایلام، از آغاز به کار پروژه‌های مهم نفتی «دانا» و «دانان» در اردیبهشت ماه امسال در ایلام خبرداد.

  قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در دیدار با  پورصنعتی مدیر شرکت لرزه نگاری ژئوفیزیک دانا از شروع بکار دو پروژه مهم در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد  و اظهار داشت: عملیات اجرایی دو پروژه مهم دانا و دانان با اعتباری بالغ بر 1800 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال جاری شروع می‌شود.

 استاندار ایلام گفت: پس از ابلاغ 1200 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه میادین نفتی دانان به زودی کار این پروژه مهم در اردیبهشت ماه سال جاری شروع می‌شود.

وی افزود:  قسمتی از این اعتبار به میزان 4 درصد (حدود 48 میلیارد تومان) در اختیار شورای برنامه ریزی استان برای پروژه های عمرانی و توسعه استان هزینه می‌شود.
سلیمانی دشتکی در ادامه از شروع بکار پروژه مهم دیگری که می تواند نقش مهمی در توسعه نفت و گاز استان داشته باشد خبر داد و گفت:شرکت لرزه نگاری ژئوفیزیک دانا با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری شروع بکار می‌کند.
وی در ادامه گفت: پروژه دانا که در زمینه اکتشاف نفت و گاز و در تنگه بیجار و در یک بازه زمانی 3 ساله فعالیت می‌کند، می‌تواند نقش مهمی در شروع بکار و راه اندازی فاز دو پالایشگاه گاز ایلام داشته باشد.  

استاندار ایلام در پایان نقش این پروژه ها در توسعه استان حائز اهمیت دانست و گفت: این پروژه ها انشاءالله به زودی و با حضور مسئولان نفت کشور افتتاح و عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی