۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۱۵۱۸۱

تمدید قرارداد حفاری و مهندسی bp در خزر

جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم و چند شرکت نفتی خارجی ظزف 23 سال گذشته بیش از 436 میلیون تن نفت از این میادین استخراج کرد.ه است .
تمدید قرارداد حفاری و مهندسی bp در خزر
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما "  ، شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) پیمانکار بزرگترین پروژه های نفتی و گازی جمهوری آذربایجان در خزر به تازگی قرارداد امور حفاری ، طراحی و مهندسی در این دریا را تمدید کرد .
 بر اساس قرارداد تمدید شده، شرکت بریتیش پترولیوم به همراه دو شرکت خدماتی و مهندسی وابسته به شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) امور حفاری، طراحی و مهندسی به بهای 500 میلیون دلار در میادین انرژی دریای خزر انجام خواهد داد .
همچنین بر اساس توافقات حاصله کارهای حفاری ، مهندسی و طراحی در هفت سکوی انرژی واقع در بخش های مرکزی ، شرقی و غربی میدان نفتی 'آذری '، در میادین نفتی ' گونشلی' در عمیق ترین بخش دریا ، در بخش غربی میدان نفتی 'چراغ ' و نیز در میدان گازی ' شاهدنیز ' در خزر اجرا خواهد شد.
قرارداد امور حفاری ، مهندسی و طراحی شرکت بریتیش پترولیوم با شرکت خدماتی بین المللی ' KCA Deutag ' و ' Turan Drilling & Engineering Company ' در دریای خزر به مدت پنج سال تمدید شده و بی پی تمدید این قرارداد را مطابق با اهداف اقتصادی این شرکت و شرکای آن در شرایط همکاری با دولت جمهوری آذربایجان و شرکت دولتی نفت این کشور برای توسعه منابع انرژی دریای خزر عنوان کرد .
شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی ' آذری ' ، ' چراغ ' و ' گونشلی ' و نیز میدان گازی ' شاهدنیز ' جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر است .
جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم و چند شرکت نفتی خارجی ظزف 23 سال گذشته بیش از 436 میلیون تن نفت از این میادین استخراج کرد.ه است .
ذخایر باقی مانده میادین نفتی ' آذری ' ، ' چراغ ' و ' گونشلی ' 500 میلیون تن برآورد می شود.
بر اساس محاسبات زمین شناسی مجموع ذخایر گازی میدان ' شاه دنیز ' یک تریلیون متر مکعب و ذخایر میعانات گازی دو میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود .
جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده بخشی از گاز طبیعی این میدان را در سال 2020 میلادی در قالب طرح در دست اجرای دالان گازی جنوب به اروپا صادر کند .
 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی