۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۱۵۱۹۰

ادامه سیر نزولی تولید نفت روسیه

بحران آلودگی نفت روسیه به همراه صادرات کمتر از سوی ایران و ونزوئلا، قیمت‌های جهانی نفت را بالا برده است.
ادامه سیر نزولی تولید نفت روسیه

منابع آگاه اعلام کردند تولید نفت روسیه در ماه جاری به دلیل این که صادرات پس از آلودگی خط لوله دروژپا به اروپا کمتر شد، همچنان روند کاهشی داشته است.

 پنج میلیون تن در خط لوله صادراتی دروژبا ماه گذشته به کلرید ارگانیک آلوده شد و بخشی از این نفت آلوده همچنان در خطوط لوله سیستم دروژبا در بلاروس و اروپای شرقی مانده است.

روسیه موفق شده حدود دو میلیون تن از این نفت آلوده را از دروژبا خارج کند و هفته گذشته با بلاروس توافق کرد یک میلیون تن دیگر را پس بگیرد.
دو منبع صنعتی آگاه به رویترز اعلام کرد: صادرات نفت روسیه از طریق خطوط لوله ترانس‌نفت از جمله دروژبا در فاصله اول تا ۲۶ مه نسبت به ماه گذشته شش درصد کاهش پیدا کرده است.
به گفته منابع آگاه تولید نفت روسیه در مدت مشابه به ۱۱.۱۲۶ میلیون بشکه در روز رسید که کمتر از ۱۱.۱۴۷ میلیون بشکه در فاصله اول تا ۲۱ ماه مه بود. تولید اخیر روسیه پایین ۱۱.۱۸ میلیون بشکه در روز سقف تولید روسیه تحت توافق کاهش تولید با اوپک است.

بحران آلودگی نفت روسیه به همراه صادرات کمتر از سوی ایران و ونزوئلا، قیمت‌های جهانی نفت را بالا برده است.

وزارت انرژی روسیه هنوز درباره این وضعیت اظهارنظر نکرده است. تاکنون روسیه موفق شده بخشی از جریان صادرات نفت به بلاروس، اوکراین و اسلواکی را از سر بگیرد.

شرکت انرژی بل نفت‌کیم بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد: بلاروس روز جمعه پمپاژ نفت آلوده به سوی روسیه را آغاز کرد و تا پایان روز یکشنبه ۸۰ هزار تن از آن را به روسیه پس فرستاد.

پالایشگاه نفت موزیر بلاروس با ظرفیت برنامه‌ریزی شده در حال فعالیت است در حالی که پالایشگاه نووپلوتکسهمچنان پس از آلودگی نفت دروژبا با ظرفیت کمتری فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در پی مذاکرات رده بالایی که هفته گذشته انجام گرفت نخست وزیر بلاروس اعلام کرد: روسیه تأیید کرده که آماده است خسارات وارده در نتیجه آلودگی نفت را جبران کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی