۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۱۵۱۹۳

بازگشت نفت ۷۰ دلاری

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رشد 2.1 درصدی جلسه گذشته، امروز با 3 سنت افزایش به 70 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که روز جمعه یک درصد افزایش یافته بود، امروز به رقم 59 دلار و 21 سنت رسید. بازار نفت آمریکا روز دوشنبه تعطیل بود.
بازگشت نفت ۷۰ دلاری

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رشد ۲.۱ درصدی جلسه گذشته، امروز با ۳ سنت افزایش به ۷۰ دلار و ۱۴ سنت رسید.

  در حالی که کاهش عرضه اوپک و متحدانش و تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی را تحت شعاع خود قرار داده است، قیمت نفت برنت امروز در بالای 70 دلار تثبیت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رشد 2.1 درصدی جلسه گذشته، امروز با 3 سنت افزایش به 70 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که روز جمعه یک درصد افزایش یافته بود، امروز به رقم 59 دلار و 21 سنت رسید. بازار نفت آمریکا روز دوشنبه تعطیل بود.

کاهش تولید های اوپک و متحدانش که از ابتدای امسال آغاز شده موجب تقویت قیمت نفت شده است. اوپک و متحدانش قرار است در نشست روزهای 25 و 26 ژوئن در مورد سیاست تولید خود گفت وگو کنند.

علاوه بر کاهش تولید های داوطلبانه اوپک، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا نیز در تقویت قیمت نفت موثر بوده است.

سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اقدام به خروج یکجانبه از توافق هست های ایران کرد و تحریم های نفتی علیه این کشور را مجددا برقرار نمود. واشنگتن همچنین با هدف ساقط کردن دولت نیکولاس مادورو، تحریم های نفتی را علیه ونزوئلا به اجرا گذاشته است.

اما با این وجود، به دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهانی که در نتیجه جنگ تجاری میان آمریکا و چین اتفاق افتاده، تقاضا برای مصرف نفت نیز کاهش یافته است و این مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، اختلافات تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا روند ترمیم قیمت نفت شکننده باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی