۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۱۵۲۱۶

نفت چین نگران جنگ تجاری با آمریکا است

توقف فعالیت این شرکت های خارجی هم اکنون زنگ خطر را برای چین که هم به نفت وارداتی و هم فناوری کشورهای دیگر نیاز دارد، به صدا دراورده است و دست اندرکاران این صنعت در حال بررسی ابعاد ماجرا هستند.
نفت چین نگران جنگ تجاری با آمریکا است
نگرانی دست اندرکاران صنعت نفت چین از جنگ تجاری آمریکا با این کشور همچنان در حال افزایش است پکن به دلیل وابستگی به نفت و فناوری های وارداتی، آسیب پذیری بالایی در این عرصه دارد.
 
روزنامه گلوبال تایمز روز یکشنبه در مطلبی نوشت چین نزدیک به ۷۰ درصد از نفت خود را از خارج تامین می کند و صنایع نفت و بنزین این کشور نیز از فناوری های خارجی بهره می برد اما جنگ تجاری آمریکا با چین می تواند هم برای تامین نفت و هم این فناوری ها، برای پکن مشکلات فراوانی ایجاد کند.
 
این گزارش می افزاید برخی از این خدمات را شرکت های خارجی برای چین انجام می دهند اما به دلیل فشارهای آمریکا احتمال می رود برخی از آنها فعالیتشان را در چین و یا همکاری با چین را متوقف کنند و آن زمان چالش های اساسی برای تولید نفت و بنزین بوجود خواهد آمد.
 
توقف فعالیت این شرکت های خارجی هم اکنون زنگ خطر را برای چین که هم به نفت وارداتی و هم فناوری کشورهای دیگر نیاز دارد، به صدا دراورده است و دست اندرکاران این صنعت در حال بررسی ابعاد ماجرا هستند.
 
شرکت های ملی نفت چین و ساینوپک هر دو با انتشار بیانیه هایی اعلام کرده اند خطر توقف موقتی واردات نفت و یا کمبود واردات به دلیل نبرد تجاری با آمریکا وجود دارد و آنها در حال بررسی شرایط هستند و اینکه خود را آماده می کنند تا از توان داخلی برای کمبودها بهره بگیرند.
 
گفته شده است که چین دستکم به ۱۵ سال دیگر زمان نیاز دارد تا بتواند برای تولید انرژی به منابع خود متکی باشد اما در شرایط فعلی جنگ تجاری این کشور و آمریکا می تواند تولید و عرضه نفت و مواد سوختی را به خطر بیندازد.
 
گزارش حاکی است که چین در بسیاری از زمینه ها در صنعت قدیمی نفت خودکفا است اما همچنان برای استخراج و اکتشاف منابع نفتی به تجهیزات خارجی و فنآوری های پیشرفته وارداتی نیازمند است اینها نقاط ضعف چین محسوب می شود که باید برطرف گردد.
 
روزنامه چینی می نویسد که صنعت نفت چین از درگیری های تجاری چین و آمریکا مصون نخواهد ماند هر لحظه ممکن است قطعی در تولید و عرضه خدمات و فناوری بوجود بیاید چین باید بداند که مساله شرکت هواووی یک ممنوعیت است که می تواند برای دیگر شرکت ها و بخش ها نیز پیش بیاید و باید برای هر سناریویی آماده باشد.
 
گلوبال تایمز تاکید کرد که امروز چین از آمریکا این درس را آموخت که با افزایش فشارها مجبور است در بسیاری از عرصه ها به فناوری های خود اتکا کند و نوآوری را سرعت بخشد و بخش های وابسته به فناوری خارجی را از این وابستگی رها کند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی