۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۱۵۲۴۹

عوارض آلایندگی پارس جنوبی فقط حق مردم بوشهر است

شهریاری گفت: حق عوارض آلایندگی برای جبران بخشی از این آلودگی است که زندگی مردم استان بویژه جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده است و این حق مردم استان است.
سید کمال الدین شهریاری
سید کمال الدین شهریاری
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حق عوارض آلایندگی پارس جنوبی برای جبران مشکلات زیست محیطی ناشی از تاسیسات صنعتی مستقر در منطقه عسلویه و کنگان فقط حق مردم استان بوشهر است.
 
سید کمال الدین شهریاری افزود: برخی استان های همجوار از قدیم الایام با طرح های مختلفی از جمله اتصال به دریا همواره به دنبال تسلط بر استان بوشهر بودند و نمایندگان دوره های مختلف به شدت برخورد می کردند و به روسای جمهوری این مطلب منعکس می شد که اگر قرار است استانی هرگونه سرمایه گذاری در استان بوشهر انجام دهد منعی وجود ندارد ولی اجازه نمی دهیم قسمتی از بوشهر کنده و به استان دیگری بچسبد.
  
وی بیان کرد: تقسیم حق آلایندگی ناشی از تاسیسات صنعتی مستقر در منطقه ویژه عسلویه با برخی استان های همجوار نیز در ادامه همان تلاش هاست و در شرایطی که نتوانستند بخشی از استان بوشهر را به استان خود ملحق کنند به دنبال این هستند از مزایای آلایندگی که زندگی مردم منطقه را با آلودگی زیست محیطی روبرو کرده شریک شوند.
  
شهریاری اضافه کرد: حق عوارض آلایندگی برای جبران بخشی از این آلودگی است که زندگی مردم استان بویژه جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده است و این حق مردم استان است.
 
 وی ادامه داد: شهرستان های عسلویه، کنگان، دشتی، جم، ریز، دیر و تنگستان در نزدیکی تاسیسات عظیم نفت و گاز در استان بوشهر هستند و مردم این مناطق بشدت از آلودگی های ناشی از وجود این تاسیسات رنج می برند و اگر قرار است پرداختی باشد باید به این مناطق صورت گیرد.
 
 نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار بوشهر نامه مفصلی در باره تقسیم عوارض آلایندگی استان ارسال کرد و قرار شد این نامه به امضای چهار نماینده استان بوشهر برسد و هفته آینده به رئیس جمهوری ارسال و رونوشت آن به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی ارسال شود.
 
 وی تاکید کرد: نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تمام توان جلو این کار را می گیرند و اجازه نمی دهند حق مردم این استان پایمال شود.
 
 بتازگی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهادی تهیه کرده که براساس آن ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی که در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر مستقر است به بخش‌هایی از استان های فارس و هرمزگان اختصاص یابد که این موضوع با مخالفت شدید مسئولان و مردم استان بوشهر و بویژه شهرستان های جنوبی کنگان، عسلویه، دیر، جم و دشتی مواجه شده و واکنش‌های شدیدی از سوی مسئولان این استان درپی داشته است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی