۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۱۵۲۵۷

طرح های مکزیک برای خودکفایی در نفت

اکنون نیازهای مکزیک در گازوئیل با واردات از آمریکا تامین می شود و لوپز اوبرادور می خواهد مکزیک خود نیازهای گازوئیل خود را تامین کند.
طرح های مکزیک برای خودکفایی در نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، رئیس جمهوری مکزیک خواستار استقلال این کشور در بخش نفت و خودکفایی در امور انرژی شد.

"آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" روز گذشته (یکشنبه) بر لزوم استقلال این کشور در بخش نفت تاکید کرد.

در همین حال دولت مکزیک اعلام کرد که ۶ قرارداد ساخت و ساز را در ماه جاری میلادی برای یک پالایشگاه نفت در جنوب این کشور به مناقصه خواهد گذاشت.

تلاش مکزیک برای استقلال در بخش نفت در حالی از سوی رئیس جمهوری این کشور مطرح شد که تنش ها میان این کشور و آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است.

"دونالد ترامپ" چند روز پیش تهدید کرد که دولت واشنگتن تعرفه های جدید را بر کالاهای مکزیکی اعمال می کند مگر اینکه دولت مکزیکوسیتی موج مهاجرت های غیرقانونی از این کشور به امریکا را متوقف کند.

در همین حال رئیس جمهوری مکزیک گفت: ما، فرزندان و نسل های آینده امید به زندگی در یک کشور آزاد و مستقل دارند و نمی خواهیم مستعمره هر کشور خارجی باشیم. مهمترین مساله در این مقطع زمانی تولید نفت است. این کشور لازم است در مسیر خودکفایی در امور انرژی حرکت کند.

اکنون نیازهای مکزیک در گازوئیل با واردات از آمریکا تامین می شود و لوپز اوبرادور می خواهد مکزیک خود نیازهای گازوئیل خود را تامین کند.

رئیس جمهوری مکزیک افزود: ما روابط خوبی با آمریکا و دیگر کشورهای جهان داریم اما نمی خواهیم وابسته کسی باشیم و باید در راستای خودکفایی در بخش نفت حرکت کنیم.

اوبرادور پیشتر نیز بارها از طرح های گسترده برای اصلاحات در صنعت نفت مکزیک سخن به میان آورده بود این در حالیست که اظهارات روز گذشته وی از آن جهت اهمیت دارد که روابط مکزیکوسیتی - واشنگتن در روزهای اخیر پرتنش شده است.

همچنین "روسیو نالی" وزیر امور انرژی مکزیک اعلام کرد که این کشور برای ساخت اولین پالایشگاه خود طی چهار دهه اخیر ۶ قرارداد را به مناقصه خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی