۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۱۵۲۶۴
در ماه «می»؛

عربستان نفت کمتری تولید کرد

با آنکه عربستان سعودی تحت فشار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تولید نفت را افزایش داده کماکان کمتر از میزانی که بر اساس توافقات اوپک مجاز است، تولید می‌کند. 
عربستان نفت کمتری تولید کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، یک منبع آگاه در صنعت نفت عربستان گفت ریاض در ماه می (ماه گذشته میلادی) روزانه 9.65 میلیون بشکه نفت استخراج و کمتر از سهمیه خود در «توافق کاهش تولید» نفت تولید کرده است.

  سهمیه عربستان بر اساس سهمیه «توافق کاهش تولید» برابر با 10.3 میلیون بشکه در روز است.

پیش از این، رویترز در گزارشی نوشته بود،عربستان سعودی علی‌رغم افزایش تولید نفت در ماه می میلادی نتوانسته است کاهش صادرات نفت توسط ایران را جبران کند. 

به نوشته این گزارش، با آنکه عربستان سعودی تحت فشار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تولید نفت را افزایش داده کماکان کمتر از میزانی که بر اساس توافقات اوپک مجاز است، تولید می‌کند. 

به گزارش فارس، اکنون با این خبر مشخص می‌شود عربستان در ماه می افزایش تولید نداشته است.

همچنین سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرده بود تولید نفت 15 کشور عضو این سازمان در ماه آوریل 2019 (فروردین 98) 30 میلیون و 31 هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه 3 هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه مارس را نشان می‌دهد. اوپک در ماه مارس 2019 روزانه 30 میلیون و 34 هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه آوریل روزانه 45 هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به 9 میلیون و 742 هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه مارس 9.787 میلیون بشکه در روز بود.


منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی