۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۱۵۲۷۶

نشست مقامات ارشد هند درباره نفت ایران

این نشست در میانه نگرانی ها در مورد اینکه دولت هند چگونه بحران تامین نفت را پس از متوقف شدن واردات از ایران حل خواهد کرد، برگزار شده است.
نشست مقامات ارشد هند درباره نفت ایران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، منابع آگاه در وزارت کشور هند اعلام کردند وزیر کشور هند در مورد مسائل نفتی یک نشست در سطح بالا برگزار کرد که در آن وزرای  خارجه، نفت، راه اهن و دارایی این کشور حضور داشتند.
 
روسای شرکت های ایندین اویل و نچرال گس و بی پی سی ال نیز در این نشست حضور داشتند.
 
این نشست در میانه نگرانی ها در مورد اینکه دولت هند چگونه بحران تامین نفت را پس از متوقف شدن واردات از ایران حل خواهد کرد، برگزار شده است. هند برای تامین 10 درصد نیاز نفتی خود به ایران وابسته است و هنوز مشخص نکرده است که چگونه این کمبود را جبران خواهد کرد.
 
کاخ سفید در ماه آوریل اعلام کرد معافیت نفتی مشتریان ایران را تمدید نخواهد کرد.
 
قبلا 8 کشور چین، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان و ترکیه معافیت از تحریم های نفتی ایران دریافت کرده بودند.
 
 هند به عنوان یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران دغدغه‌های گوناگونی در راستای ادامه خرید نفت از این کشور غرب آسیا دارد و البته علی‌رغم وجود گزینه‌های جایگزین وابستگی‌های مختلفی این کشور را به ادامه خرید نفت از ایران وا می‌دارد.  
 
 آسوشیتدپرس طی گزارشی نوشته بود، تحریم‌های آمریکا هزینه خرید نفت خام را برای هند بالا برده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام هندی نوشته بود، برای پالایشگاه‌های هندی، مسافت عامل مهمی است و تحریم‌های آمریکا هزینه حمل و نقل می‌افزاید.  
 
وزیر خارجه هند نیز در اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفته بود، برای دهلی نو جایگزینی نفت ایران آنطور که آمریکا فکر می‌کند، کار راحتی نیست.  
 
هفته گذشته نیز روزنامه هندی پرینت نوشت دولت هند در نظر دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با ایران برای بحث در مورد راه‌های ازسرگیری واردات مذاکره کند و به دنبال پرداخت پول نفت ایران به روپیه است.
 
دو منبع آگاه در دولت هند به این رسانه هندی گفتند دولت مودی تمایل دارد تا واردات نفت از ایران را از سربگیرد و به دنبال راه‌هایی است تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا، پرداخت‌ها را به روپیه هند انجام دهد. 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی