کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوا هفته آینده گرم می‌شود

16 خرداد 1398 ساعت 10:36

یک کارشناس گفت :تا اواسط هفته آینده توده هوای گرم روی اغلب مناطق ایران مستقر می‌شود البته از روز یکشنبه تا سه شنبه، از دمای هوا در نوار شمالی کشور بین تا ۳ تا ۶ درجه کاسته خواهد شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سازمان هواشناسی برای اواسط هفته آینده، استقرار توده هوای گرم روی اغلب مناطق ایران را پیش‌بینی کرد.
 
امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از امروز تا ۵ روز آینده، در بیشتر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار و آرامی وجود خواهد داشت.
 
در این مدت بعداز ظهرها و در ساعات اولیه شب، در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود.
 
وی افزود: از امروز -۱۶ خرداد- تا ۵ روز آینده، در شرق و جنوب شرق به ویژه منقطه زابل گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. انتظار می‌رود از روز یکشنبه بر سرعت وزش باد در منطقه زابل افزوده شود که این مسئله منجر به ایجاد گرد و خاک خواهد شد.
 
این کارشناس ادامه داد: تا اواسط هفته آینده توده هوای گرم روی اغلب مناطق ایران مستقر می‌شود البته از روز یکشنبه تا سه شنبه، از دمای هوا در نوار شمالی کشور بین تا ۳ تا ۶ درجه کاسته خواهد شد.
 
او در ادامه گفت: انتظار داریم تهران امروز و فردا آسمانی صاف داشته باشد. برای بعد از ظهرها رشد ابر را پیش بینی می کنیم. همچنین احتمال بارش پراکنده در نقاط مرتفع تهران نیز وجود دارد.
 
نقشینه در پایان گفت: صبح امرزو پیشینه دمای هوا در مهرآباد ۳۵ درجه و شمیران ۳۳ درجه بود و کمینه دما در شمیران ۱۹، در فیروزکوه ۷ درجه و در مهرآباد به ۲۴ درجه رسید. فراد و پس فردا در تهران افزایش تدریجی دما خواهیم داشت. البته روز دو شنبه تهران و مشهد خنک‌تر خواهند شد.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 115281

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115281/هوا-هفته-آینده-گرم-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com