۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۱۵۳۰۸

تحریم صنعت پتروشیمی جو روانی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران از زیرساخت‌های بسیار مناسبی برخوردار است و با تحریم‌های تکراری دشمنان با مشکلی مواجه نخواهند شد، اضافه کرد: تحریم صنعت پتروشیمی جو روانی علیه ایران دارد.
علاءالدین بروجردی
علاءالدین بروجردی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ۵۰درصد از تولیدات محصولات پتروشیمی به مصرف داخلی می‌رسند، گفت: کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران برای حفظ منافع خودشان هم که شده از این تحریم‌های آمریکا تبعیت نخواهند کرد.
 
علاءالدین بروجردی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران، گفت: این اقدام ظلم دیگر آمریکا علیه ایران برخلاف تمام مقررات بین‌المللی است لذا انتظار جمهوری اسلامی ایران از دیگر کشورها این است که از سیاست‌های خصمانه آمریکا تبعیت نکنند چراکه این تحریم‌ها یک نوع ترک‌تازی وحشیانه است.
 
 
50درصد از تولیدات محصولات پتروشیمی به مصرف داخلی می‌رسند
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر
اینکه ایران راه‌های دور زدن تحریم‌ها را به خوبی می‌داند، ادامه داد: اگرچه 50درصد از تولیدات محصولات پتروشیمی به مصرف داخلی می‌رسند اما مسئولان بخش‌های مختلف کشور باید با افزایش استفاده از تولیدات داخلی و کاهش واردات محصول مشابه خارجی این محصولات، در جهت افزایش این 50 درصد قدم بردارند.
 
کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران برای حفظ منافع خودشان هم که شده از این تحریم‌های آمریکا تبعیت نخواهند کرد
 
وی همچنین افزود: برخی از محصولات تولیدی در عرصه پتروشیمی صرفا در ایران تولید می‌شوند به همین دلیل کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران برای حفظ منافع خودشان هم که شده از این تحریم‌های آمریکا تبعیت نخواهند کرد و این را در مسیر دور زدن تحریم‌ها همراهی می‌کنند بنابراین جای نگرانی نیست.
 
صنعت پتروشیمی ایران از زیرساخت‌های بسیار مناسبی برخوردار است
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران از زیرساخت‌های بسیار مناسبی برخوردار است و با تحریم‌های تکراری دشمنان با مشکلی مواجه نخواهند شد، اضافه کرد: تحریم صنعت پتروشیمی جو روانی علیه ایران دارد اما آمریکا و کشورهای غربی می‌دانند آن‌ها خود نیازمند صنایع پتروشیمی ایران هستند.  

منبع: خانه ملت 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی