کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پالایشگاه های چین در آستانه تعطیلی

21 خرداد 1398 ساعت 8:58

چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان به دلیل تحریم های آمریکا مجبور شده است تا وارد نفت خود را از ایران کاهش دهد و این امر برخی از پالایشگاه های چینی را در معرض تعطیلی قرار داده است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که کاهش واردات نفت در چین باعث شده است تا برخی از پالایشگاه های این کشور در آستانه تعطیلی قرار گیرند.
 
این گزارش به نقل از داده‌های اداره کل گمرک چین اعلام کرد که این کشور به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان به دلیل تحریم های آمریکا مجبور شده است تا وارد نفت خود را از ایران کاهش دهد و این امر برخی از پالایشگاه های چینی را در معرض تعطیلی قرار داده است.
 
سِنگ یک تی، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی سنگاپور مستقر در پکن در این خصوص گفت: اگرچه چین بعد از قطع واردات نفت از ایران مجبور شد به دیگر فروشندگان نفت خام در جهان از جمله کشورهای خاورمیانه همچون عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی و همچنین برزیل روی آورد، با این وجود واردات نفت این کشور در ماه مه با ۱۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از ۴۳،۷۳۰ میلیون به ۴۰.۱۲۳ میلیون تن رسید.
 
این گزارش حاکی است صادارت محصولات نفتی چین در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ از ۶.۱۷ به ۴.۴۹ میلیون تن کاهش یافته است.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 115356

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115356/پالایشگاه-های-چین-آستانه-تعطیلی

نفت ما
  https://www.naftema.com