۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۱۵۳۸۸
عضو کمیسیون انرژی تشریح کرد:

تاثیر سفر "آبه" در مراودات نفتی ایران و ژاپن

عضو کمیسیون انرژی گفت: پالایشگاه‌های ژاپن با نفت ایران تنظیم شده و به مدت طولانی با ما مراودات نفتی داشته‌اند، بنابراین نمی‌خواهند ایران را از دست بدهند و بی‌میل نیستند ارتباط و خرید نفت از ایران را همچنان زنده نگه دارند.
تاثیر سفر "آبه" در مراودات نفتی ایران و ژاپن
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ژاپن علاقمند است حتی به میزان کم، خرید نفت و رابطه خود را با ایران حفظ کند و بعید نیست که در مذاکرات با امریکا نیز اصرار داشته باشند رابطه نفتی خود را با ایران استمرار دهد.

اسدالله قره‌خانی  درباره محور مذاکرات آبه اظهار داشت: مذاکرات ایران و ژاپن دارای دو سطح در موضوعات مربوط به دو کشور و مسائل بین‌الملل خواهد بود. از یک طرف ژاپن شریک استراتژیک آمریکا است، از دیگر سو 90 سال مراودات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بویژه نفتی با ایران دارد، این کشور از جایگاه خوبی در عرصه بین المللی و کشورهای جنوب شرق آسیا برخوردار است، شریک طولانی مدت ما در بخش نفت، توسعه پروژه‌ها و تامین تجهیزات کارخانه‌جات بوده است.

وی افزود: سفر او در این ایام با آگاهی از وضعیت مطالبات ما، برجام، خروج امریکا از برجام و اعتراض ما به تحریم‌ها بوده است، شینزو آبه همچنین وضعیت خاورمیانه را می‌داند و قطعا پیشنهادات و راهکارهایی برای مرتفع ساختن مشکلات خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه ژاپنی‌ها پیش بینی می‌کنند که در آینده مشکلات بین المللی ایران حل شود، تصریح کرد: پالایشگاه‌های ژاپن با نفت ایران تنظیم شده و به مدت طولانی با ما مراودات نفتی داشته‌اند، بنابراین نمی‌خواهند ایران را از دست بدهند و بی‌میل نیستند ارتباط و خرید نفت از ایران را همچنان زنده نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری قدرتمند و اثر گذار در منطقه است که دارای ذخایر عظیم نفت، گاز، محصولات پتروشیمی است. همچنین پروژه‌های بزرگ نفتی دارد که می‌تواند فضای خوبی برای سرمایه گذاران ژاپنی باشد. این کشور علاقمند است حتی به میزان کم خرید نفت و رابطه خود را با ایران حفظ کند و بعید نیست که در مذاکرات با امریکا نیز اصرار داشته باشند رابطه نفتی خود را با ایران استمرار دهند، بنابراین ما نیز باید در مذاکراتی که با نخست وزیر این کشور خواهیم داشت، حداکثر استفاده را برای جامه عمل پوشاندن به اهداف‌مان از جمله تداوم روابط نفتی داشته باشیم.

  نخست‌وزیر پادشاهی ژاپن چهارشنبه 22 خرداد در رأس یک هیئت عالی‌رتبه و در جریان سفری دو روزه به تهران سفر می‌کند. شینزو آبه  قرار است در سفر خود به تهران که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور ژاپن انجام می‌شود، با مقامات عالی رتبه نظام  و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کند.طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است.

ژاپن چهارمین واردکننده‌ی بزرگ نفت در جهان محسوب می‌شود و نفت ایران 5.5 درصد کل واردات نفت این کشور را تشکیل می‌دهد. اینپکس، میتسویی، میتسوبیشی و شرکت اکتشاف نفت ژاپن از شرکت‌های نفت بزرگ این کشور هستند که قرارداد با اینپکس برای توسعه میدان آزادگان از جمله قراردادها با کمپانی‌های نفتی ژاپنی بوده است.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی