۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۱۵۴۳۵

واکنش بورس‌های جهان به ماجرای نفتکش‌ها

در آخرین روز از معاملات هفتگی، بورس‌های جهان با نگرانی از افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی، کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان و افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، با ریزش به استقبال تعطیلات رفتند.
واکنش بورس‌های جهان به ماجرای نفتکش‌ها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان، بورس‌های جهانی ریزش کردند.

 برخلاف بازار ارز که کاملاً تحت تأثیر اخبار مربوط به اقتصاد آمریکا قرار داشت، بازارهای بورس کاملاً به تحولات خاورمیانه واکنش نشان دادند.

در آخرین روز از معاملات هفتگی، بورس‌های جهان با نگرانی از افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی، کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان و افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، با ریزش به استقبال تعطیلات رفتند.

در آسیا، تشدید اعتراضات مردمی در هنگ‌کنگ در اعتراض به تصویب قانون استرداد مجرمان به چین باعث شد تا شاخص "هانگ سنگ" با ۰.۷ درصد کاهش به سطح ۲۶ هزار و ۱۱۸.۳۵ واحدی عقب بنشیند. شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ۱ درصد ریزش تا ۲۸۸۱.۱۲ واحد عقب نشست. در کره جنوبی، استرالیا و سنگاپور نیز شاخص‌ها قرمزپوش بودند.

انفجار دو نفتکش در دریای عمان باعث شد تا بهای نفت رو به افزایش رود به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وستتگزاس اینتر مدیت" با ۲۴ سنت افزایش به ۵۲.۵۲ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۷۵ سنت افزایش به ۶۲.۰۶ دلار رسید. با این حال آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی اعلام کرده است که کشورهای صادرکننده نفت تمام تلاش خود برای ثبات و پاسخ به نیاز بازار نفت را به کار خواهند بست.

در بازار بورس آمریکا، شاخص‌ها بیش از همه تحت تأثیر تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بر کالاهایی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از چین قرار گرفتند. شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶ هزار و ۸۹.۶۱ واحد رسید، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۸۸۶.۹۹ واحد رسید و شاخص "نزدک کامپوزیت " با رسیدن به سطح ۷۷۹۶.۶۶ واحد بسته شد.

روند نزولی بازارهای جهانی به اروپا نیز کشیده شد، جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد کاهش در سطح ۷۳۴۵.۷۸ واحدی بسته شد، شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲ هزار و ۹۶.۴۰ واحد رسید و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ۰.۳ درصد کاهش تا سطح ۳۳۷۹.۱۹ واحدی عقب نشست. هم چنین شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بورسی بزرگ اروپا است ۰.۳ درصد ریزش کرد.
 
منبع: ایسنا 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی