۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۱۵۴۳۶
بعد از حادثه دو نفتکش؛

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر عراق

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در این گفت‌‌وگو بدون ارائه مستندی، مدعی شد که طبق ارزیابی‌های آمریکا، ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.
مایک پامپئو
مایک پامپئو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با نخست‌وزیر عراق بعد از حادثه دو نفتکش در دریای عمان خبر داد.
 
  وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق بعد از حادثه روز پنجشنبه 23 خردادماه در دریای عمان برای دو نفتکش خبر داد.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند و ساعتی بعد روشن شد که دو نفتکش به دلیل انفجار، دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در این گفت‌‌وگو بدون ارائه مستندی، مدعی شد که طبق ارزیابی‌های آمریکا، ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.

هم‌زمان با این ادعای وزیر خارجه آمریکا، «ناتالی توچی» یکی از مشاوران ارشد رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مقامات آلمان تأکید کرده‌اند، نواری ویدئویی که آمریکا به عنوان سندی از این حمله ارائه داده است، برای متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله کافی نیست.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پامپئو تصریح کرد که آمریکا به «حفظ آزادی عبور و مرور کشتی‌ها متعهد است».

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر خارجه بر تمایل مشترک ما برای یک عراق قدرتمند، آزاد و مستقل تأکید کرد و تعهد نخست‌وزیر المهدی برای محافظت از پرسنل آمریکا در عراق را مورد تقدیر قرار داد».

پس از حادثه دریای عمان، آمریکا اتهام زنی به ایران را آغاز کرد به طوریکه، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گفت در پی حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان، دولت آمریکا به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی علیه این حادثه که ایران مسبب آن است، می‌باشد.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی