۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۱۵۴۴۱

تولید نفت اعضای اوپک کاهش یافت

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۲۴ و امارات با ۳ میلیون و ۶۱ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولید کنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند
تولید نفت اعضای اوپک کاهش یافت

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، تولید نفت ۱۴ عضو اوپک بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه (اردیبهشت - خرداد)، روزانه ۲۳۵ هزار بشکه کاهش یافت و به زیر ۳۰ میلیون بشکه در روز رفت.

 ۱۴ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان که ۱۳ ژوئن (پنجشنبه، ۲۳ خردادماه) منتشر شد، ۲۹ میلیون و ۸۷۶ هزار بشکه نفت در ماه مه تولید کردند که نسبت به ۳۰ میلیون و ۳۱۱ هزار بشکه ماه آوریل، ۲۳۵ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۲۴ و امارات با ۳ میلیون و ۶۱ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولید کنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.
ایران و نیجریه بر اساس گزارش جدید اوپک با ۲۲۷ و ۹۲ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید و عراق و آنگولا با ۹۴ و ۷۴ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید در ماه مه را به خود اختصاص دادند.

اعداد و ارقام اوپک بر اساس منابع ثانویه استخراج شده است. پلاتس (Platts)، آرگوس (Argus)، هفته‌نامه Petroleum Intelligence Weekly، اتحادیه پژوهش انرژی کمبریج (Cambridge Energy Research Associates)، آژانس بین المللی انرژی (International Energ Agency) و اداره اطلاعات انرژی آمریکا (Energy Information Administration)، ۶ منبع اصلی منابع ثانویه هستند.  

۱۴ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) در وین گرد هم می‌آیند تا برای ۶ ماه دوم سال ۲۰۱۹ تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که توافق کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت این سازمان و غیراوپکی‌ها که در نشست عادی ۱۷۵ اعضای اوپک  و ششمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک به دست آمده، تمدید می‌شود.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای