۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۱۵۵۲۰

عراق جایگزینی برای صادرات نفت ندارد

 خلیج فارس و تنگه هرمز که ایران بارها تهدید به بستن آن کرده ، مسیرهای کلیدی صادرات بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام عراق از بنادر جنوبی این کشور در خلیج فارس هستند.
عراق جایگزینی برای صادرات نفت ندارد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عراق به دنبال پیش نویس یک طرح احتمالی در صورت بالا گرفتن درگیری در خاورمیانه و توقف صادرات نفت این کشور از خلیج فارس است. خلیج فارس یک مسیر کلیدی برای تقریبا تمام صادرات نفت این دومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

 عاصم جهاد، سخنگوی وزیر نفت عراق گفت:« هیچ جایگزینی برای بنادر جنوبی وجود ندارد و سایر گزینه های ما محدود هستند. این یک منبع استرس برای بازار جهانی نفت است».

 تنش ها در خلیج فارس و خاورمیانه از روز پنج شنبه و حمله به دو نفتکش در دریای عمان، درست خارج از تنگه هرمز بالا گرفته است. تنگه هرمز خلیج فارس را به دریای عمان و آبهای آزاد متصل می کند. جریان روزانه نفت از طریق تنگه هرمز حدود 30 درصد تمام تجارت دریایی نفت خام و سایر مایعات را تشکیل می دهد.

 خلیج فارس و تنگه هرمز که ایران بارها تهدید به بستن آن کرده ، مسیرهای کلیدی صادرات بیش از 3 میلیون بشکه نفت خام عراق از بنادر جنوبی این کشور در خلیج فارس هستند. طبق گفته مقامات عراق، میانگین صادرات عراق از بنادر این کشور در خلیج فارس 3.454 میلیون بشکه در روز در ماه می بود».

 قطع صادرات نفت خام عراق برای این کشور فاجعه بار است. عراق به شدت به درآمدهای نفتی برای بودجه خود نیاز دارد. بنابراین خلیج فارس و تنگه هرمز شاهراه درآمد دولت عراق هستند.

ایران اتهام دخالت در حملات خرابکارانه اخیر به دو نفتکش در دریای عمان را رد کرده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی