کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه گذاری هند در شیل آمریکا

28 خرداد 1398 ساعت 13:49

هند یک بازار انرژی قابل توجه برای شرکتهای آمریکایی مخصوصا در کمک به ساخت یک اقتصاد مبتنی بر گاز طبیعی است. سال گذشته آمریکا و هند همکاری انرژی استراتژیک را امضا کردند تا بخش های انرژی یکدیگر را حمایت کنند.


 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته در گزارش سرمایه گذاری انرژی جهان در 2019 اعلام کرد سرمایه گذاری انرژی خارجی در هند تا 85 میلیارد دلار تحت رهبری نارندرا مودی افزایش یافته و با 12 درصد رشد رکورد زده است که نشان دهنده بیشترین رشد در سرمایه گذاری انرژی در کل جهان است.

 به گزارش صندوق بین‌المللی پول سرمایه گذاری خارجی در زیرساخت های انرژی هند می‌تواند اقتصاد این کشور را تبدیل به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا کند.

کارتیکیا سینگ، محقق ارشد انرژی و امنیت ملی در مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل هند گفت:« این یک فرصت برای دولت آمریکاست تا انتقال انرژی هند را دو برابر کند. آمریکا یک ساختار محکم همکاری با هند در زمینه انرژی از 16 سال پیش دارد. حالا زمان آن رسیده که به قدرت یافتن هند جدید کمک کند».

 نکته قابل توجه وجود یک تریلیون دلار پروژه های توسعه انرژی از خط لوله گرفته تا خطوط انتقال است.

 هند سومین تولیدکننده بزرگ برق در دنیا است ولی قطعی برق در این کشور چیزی غیر عادی نیست. به گزارش بانک جهانی و دولت هند حدود 90 درصد خانواده های هندی برق دارند.

سینگ گفت شرکت‌های توزیع برق هند نیاز به یکپارچگی و استاندارد های مشترک عملیاتی برای بهبود عملکرد فنی خود دارند و این به سرمایه زیادی در بخش نوآوری نیاز دارد.

 دولت هند همزمان در حال توسعه زیرساخت هایش در بخش انرژی ، آماده‌سازی ساخت ظرفیت تولید برق ، بهبود کارآمدی انرژی ، وارد کردن انرژی تجدید پذیر بیشتر به داخل شبکه ، توسعه زیرساخت‌های خط لوله و واردات گاز طبیعی مایع در حین ایجاد یک قطب تجاری گاز طبیعی است که  از طریق آن بتواند به خریداران در کل مناطق انرژی عرضه کند.

 این تعداد از پروژه ها برای بازبینی کل سیستم انرژی هند که وابسته به زغال سنگ است، زیاد است. زغال سنگ حدود 75 درصد کل انرژی هند را تشکیل می دهد.

 فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی نگران افزایش تولید کربن در کشورهای در حال توسعه است.
 در حالی که استفاده از زغال سنگ و تولید گازهای گلخانه ای رو به افزایش است، دولت هند در حال متنوع کردن ترکیب انرژی خود و افزایش استفاده از گاز طبیعی و انرژی های تجدید پذیر است.

هند یک بازار انرژی قابل توجه برای شرکتهای آمریکایی مخصوصا در کمک به ساخت یک اقتصاد مبتنی بر گاز طبیعی است. سال گذشته آمریکا و هند همکاری انرژی استراتژیک را امضا کردند تا بخش های انرژی یکدیگر را حمایت کنند.

هندی ها این کار را با آسان کردن و جذاب کردن بازار خود برای شرکت‌های انرژی آمریکا انجام می‌دهند .این شرکت‌ها به هند کمک می‌کنند که سیستم انرژی خود را با استفاده از گاز طبیعی مایع آمریکا بسازد.

 هند می خواهد گاز طبیعی را دو برابر کند و سهم آن را در ترکیب انرژی خود از 7 درصد به 14 درصد افزایش دهد که بیشتر آن از طریق واردات گاز طبیعی مایع آمریکا تامین خواهد شد.

 در همین حین ، شرکت های هندی 4 میلیارد دلار در سرمایه های شیل آمریکا سرمایه گذاری می کنند.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 115527

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115527/سرمایه-گذاری-هند-شیل-آمریکا

نفت ما
  https://www.naftema.com