کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات خرابکارانه در خطوط نفتی در غرب سوریه

3 تير 1398 ساعت 10:30

وزارت نفت بلافاصله پس از تعیین مقدار خسارت، کارشناسان خود را عازم این منطقه نمود و اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر، این خطوط نفتی وصل خواهند شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزارت نفت سوریه خبر داد که در جریان یک عملیات خرابکارانه، شماری از خطوط نفتی دریایی در منطقه «بانیاس» از کار افتاده است.

وزارت نفت سوریه اعلام کرد که شماری از اتصالات نفتی در استان «طرطوس» واقع در غرب این کشور از کار افتاده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که یک عملیات خرابکارانه در شماری از خطوط نفتی دریایی در منطقه «بانیاس» صورت گرفته و باعث از کار افتادن این خطوط شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در مصب دریا در منطقه بانیاس، نشتی نفت مشاهده شده است و غواصان وابسته به وزارت نفت نیز خود را به آب انداختند تا محل نشستی را پیدا کنند.

این غواصان پس از عملیات جست‌وجو، اعلام کردند که عملیات خرابکارانه در خصوص پنج خط لوله نفتی صورت گرفته و باعث شده است که از کار بیافتد.

وزارت نفت بلافاصله پس از تعیین مقدار خسارت، کارشناسان خود را عازم این منطقه نمود و اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر، این خطوط نفتی وصل خواهند شد.

«علی غانم» وزیر نفت سوریه اعلام کرد که عملیات خرابکارانه، نفت نفتکشها را در منطقه بانیاس هدف قرار داده و سه لوله نفتی نیز به شدت آسیب دیده است.

غانم با بیان اینکه به زودی فرآیند پالایش نفت خام از سر گرفته خواهد شد، تصریح کرد که «جنگ همچنان علیه سوریه وجود و ادامه دارد، ولی نوع و فصول آن متفاوت است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که علاوه بر تحریم اقتصادی، نفت سوریه نیز هدف قرار گرفته است.
 
 منبع: فارس 
 


کد مطلب: 115649

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115649/عملیات-خرابکارانه-خطوط-نفتی-غرب-سوریه

نفت ما
  https://www.naftema.com