کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۴

4 تير 1398 ساعت 11:26

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 57 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 64 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه نیز نیم درصد کاهش یافته بود.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که نگرانی ها از چشم انداز تقاضا برای نفت ادامه دارد، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما به دلیل اعلام تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ایران و در حالی که تنش ها بین دو کشور بالا گرفته است، افت قیمت نفت محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 57 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 64 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه نیز نیم درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 58 سنت معادل یک درصد کاهش به 57 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز 0.8 درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در طی هفته گذشته و پس از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز آبهای سرزمینی ایران به ترتیب 5 و 10 درصد افزایش یافته بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه تحریم هایی را علیه رهبر معظم انقلاب و چند مقام ارشد سپاه پاسداران به اجرا گذاشت.

تام اوسالیوان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه مشورتی ماتیوس در این باره گفت: «این اقدام عملا امکان هرگونه مذاکره یا گفت وگویی برای پایان دادن به بحران را از بین می برد.» ترامپ همچنین در پیامی توئیتری گفته که آمریکا نمی تواند از محموله های نفتی دیگر کشورها در خاورمیانه محافظت کند و آنها باید خودشان از محموله هایشان محافظت نمایند.

به گفته تحلیلگران، تهدید رویارویی مستقیم نظامی بین دو کشور تا حدودی فروکش کرده است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در بانکوک گفت: «نگرانی تجار از وقوع درگیری بین ایران و آمریکا کاهش یافته است.» در عین حال، امیدواری ها نسبت به پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین در حاشیه نشست این هفته گروه 20 در حال کاهش است. این می تواند به معنای آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت باشد.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 115679

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115679/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۱۳۹۸-۰۴

نفت ما
  https://www.naftema.com