۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۱۵۷۲۲

ادعای آمریکا در مورد حمله به تاسیسات عربستان

طرف عراقی درباره صحت این روایت آمریکا ابراز تردید کرده و خواستار ارائه مدارک و شواهد بیشتری در این‌باره شده است.
ادعای آمریکا در مورد حمله به تاسیسات عربستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  دولت آمریکا، که پیشتر مدعی شده بود حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه مه توسط نیروهای جنبش «انصارالله» یمن انجام شده، اکنون در ادعایی جدید گفته‌اند مبدأ این حملات عراق بوده است.

  روزنامه وال‌استریت ژورنال، روز گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه مه از عراق صورت گرفت نه از یمن.

دو مقام آمریکایی، که نام‌شان فاش نشده است، در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفتند مقام‌های آمریکاییی به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند و این موضوع را «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی‌اش با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق طی ماه جاری اعلام کرده است.
 
البته آمریکایی‌ها، که پیشتر مدعی شده بود حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» توسط نیروهای یمنی‌ انجام شده است، تلاش می‌کنند با دستاویز قرار دادن این ادعای جدید، نیروهای الحشد الشعبی در عراق ( بسیج مردمی) را متهم کنند.

البته به نوشته وال‌استریت ژورنال، طرف عراقی درباره صحت این روایت آمریکا ابراز تردید کرده و خواستار ارائه مدارک و شواهد بیشتری در این‌باره شده است.
 
 
منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی