۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۱۵۷۲۹

رشد ۲۰ درصدی قیمت نفت در نیمه اول سال

نفت برنت در نیمه اول 2019 ، 20 درصد افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت نفت آمریکا بیش از 25 درصد بالا رفته است. هر دوی این شاخص ها دومین افزایش هفتگی پیاپی را نشان دادند .
رشد ۲۰ درصدی قیمت نفت در نیمه اول سال
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت ولی دومین افزایش هفتگی را پیش از مذاکرات تجاری بین روسای جمهور چین و آمریکا و تمدید احتمالی توافق کاهش تولید اوپک ثبت کرد.

قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت 93 سنت کاهش یافت و به 64.74 دلار در هر بشکه رسید. قیمت قراردادهای آتی نفت برنت در ماه اوت روی 66.55 دلار در هر بشکه ثابت ماند. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم 96 سنت پایین آمد و به 58.47 دلار در هر بشکه رسید .

نفت برنت در نیمه اول 2019 ، 20 درصد افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت نفت آمریکا بیش از 25 درصد بالا رفته است. هر دوی این شاخص ها دومین افزایش هفتگی پیاپی را نشان دادند .

سران کشورهای جی 20 روز جمعه و شنبه در اوساکای ژاپن دیدار کردند ولی مهمترین دیدار بین دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رؤسای جمهور آمریکا و چین در روز شنبه بوده است .

یک جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر دنیا بر قیمت ها تاثیر گذاشته و ترس از ضربه خوردن تقاضای نفت به خاطر کند شدن رشد اقتصادی را بالا برده است .

اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک به رهبری روسیه اول و دوم جولای در وین دیدار می کنند تا در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند .

طبق گفته الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، این کشور تولید خود را در ژوئن کمی بیشتر از سهمیه اش از توافق اوپک پایین آورده است .

اوپک و متحدانش توافق کردند تولید نفت را از اول ژانویه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند .

طبق نظر سنجی از 42 اقتصاددان و تحلیلگر، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت برنت به میانگین 67.59 دلار در هر بشکه در 2019 برسد که از تخمین 68.84 دلار ماه می کمتر است .

درگیری بین ایران و آمریکا هم بر بازار تاثیر می گذارد .

تولید بالای نفت خام آمریکا هم قیمت نفت را پایین نگه داشته است.‌ تولید نفت آمریکا در آوریل به رکورد تازه‌ای رسید و از 12 میلیون بشکه در روز گذشت .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی