۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۱۵۷۵۸

روایت خبرگزاری کره شمالی از دیدار کیم و ترامپ

«کی سی ان ای» در گزارش خود این دیدار را «تاریخی و شگفت انگیز» خوانده و نوشته است روابط شخصی خوب و مناسب کیم و ترامپ به نتایج خوبی منجر خواهد شد.
روایت خبرگزاری کره شمالی از دیدار کیم و ترامپ
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، "کی سی ان ای" خبرگزاری رسمی کره شمالی که به طور کلی اخبار سیاسی مربوط به این کشور را خیلی کم و با تاخیر زیاد پوشش می دهد به دیدار سران آمریکا و کره شمالی در منطقه غیر نظامی مرز دو کره واکنش نشان داد و در گزارشی به انعکاس این رویداد پرداخت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بیشتر اوقات حتی اظهارات رسمی مقامات این کشور را بدون ذکر نام منتشر می کند و در انعکاس اخبار مربوط به سیاست های کلان کشور هم خیلی محافظه کار است اما در گزارشی دیدار ترامپ و اون را «تاریخی» خواند و از توافق طرفین برای از سرگیری مجدد مذاکرات خلع سلاح هسته ای میان آمریکا و کره شمالی خبر داده است.

مذاکرات دو جانبه آمریکا و کره شمالی بعد از نشست دوم سران میان کیم و ترامپ در هانوی ویتنام از حدود چهار ماه پیش به دلیل آنچه کره شمالی زیاده خواهی آمریکا می نامند تعطیل شده بود.

«کی سی ان ای» در گزارش خود این دیدار را «تاریخی و شگفت انگیز» خوانده و نوشته است روابط شخصی خوب و مناسب کیم و ترامپ به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

‌ دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به عنوان نخستین رییس جمهوری این کشور روز گذشته (یکشنبه) با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابتدا در مرز مشترک دو کره با یکدیگر دیدار کردند و بعد از دست دادن و احوالپرسی، کیم از ترامپ دعوت کرد وارد خاک کره شمالی شود ترامپ نیز درخواست وی را پذیرفت و با پای پیاده چند قدم وارد خاک کره شمالی شد به این گونه ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا شد که در دوران مسئولیتش وارد خاک کره شمالی شده است.

ترامپ پس از دیدار ۵۰ دقیقه‌ای خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کره به خبرنگاران گفت: «مشتاقانه منتظر یک توافق جامع هستیم فوق العاده است و روزی تاریخی خواهد بود مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد یافت عدم آزمایشی هسته‌ای و بالستیکی توسط کره شمالی در طول روند مداکرات نشانه حُسن نیت این کشور است پیونگ یانگ نیز موضوع از سرگیری مذاکرات را در هفته های آینده پذیرفت البته مهم این است که روند این مذاکرات بیشتر متمرکز بر هدف گذاری باشد، نه سرعت».

‌ ‌‌رییس جمهوری آمریکا در ادامه کیم را به کاخ سفید دعوت کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد باعث افتخار است که میزبان دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در پیونگ یانگ باشد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی