۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۱۵۷۹۹

کاهش قیمت نفت برای مشتریان نفتی عربستان

 قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در آسیا احتمالاً بین 30 تا 50 سنت در هر بشکه در ماه اوت کاهش می یابد . قیمت این نفت در ماه جولای به بالاترین حد از ژانویه 2014 رسید.
نفت عربستان
نفت عربستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  انتظار می رود عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به دنبال ضعیف‌شدن شاخص نفت خاورمیانه، قیمت اکثر درجات نفت خام خود را برای فروش در آسیا در ماه اوت پایین بیاورد.

 این اولین کاهش قیمت نفت خام عربستان برای آسیا طی 5 ماه گذشته پس از کاهش عرضه نفت به خاطر تحریم‌های ونزوئلا و ایران و افزایش قیمت  نفت جایگزین از خاورمیانه است.

 قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در آسیا احتمالاً بین 30 تا 50 سنت در هر بشکه در ماه اوت کاهش می یابد . قیمت این نفت در ماه جولای به بالاترین حد از ژانویه 2014 رسید.

  انتظار می رود قیمت نفت خام متوسط و سنگین در مقایسه با درجات سبک نفت خام به خاطر تقاضای بیشتر نفت سنگین به جایگزینی کیفیت مشابه نفت ایران، کاهش کمتری داشته باشد.

 نفت خام متوسط و سنگین عرب برای ماه جولای بالاترین قیمت را از ژانویه 2012 داشت.  قیمت رسمی فروش نفت عرب  حدوداً در روز پنجم هرماه منتشر می شود و قیمت نفت ایران، کویت و عراق را مشخص میکند. به این ترتیب بر بیش از 12 میلیون بشکه نفت در روز برای فروش در آسیا تاثیر می گذارد.

 شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام خود را بر اساس توصیه های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه گذشته بر اساس میزان سود دهی و قیمت محصول  تعیین می کند.

 مقامات آرامکو به خاطر سیاستشان، درمورد  قیمت رسمی فروش ماهانه نفت عربستان نظری ندادند.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت روز دوشنبه توافق کردند کاهش عرضه نفت را تا مارس 2020 تمدید کنند. اعضای این گروه بر اختلافات خود فائق آمدند تا قیمت نفت خام را در بحبوحه اقتصاد رو به ضعف جهانی و افزایش تولید آمریکا بالا ببرند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی