۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۱۱۵۸۰۶

اتمام تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت  این می باشد که  در شرایط فعلی پتروشیمی ها بخش عمده ای از تجهیرات و قطعات تعویض  شده  از داخل کشور تامین شد .
پتروشیمی کارون
پتروشیمی کارون
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  روز چهارشنبه  مورخه 22/03/98 بعلت قطع خوراک CO از طرف پتروشیمی فن آوران تعمیرات اساسی  پیش بینی نشده   پتروشیمی کارون شروع گردید.  

در این تعمیرات که به مدت 20 روز  به طول انجامید  فعالیت های گسترده ای از جمله تعویض 3 تا مبدل  مهم که گلوگاه واحد بوده و مستقیما به افزیش ظرفیت تولید ارتباط دارند.

همچنین رفع مشکلات  اساسی کمپرسور هیدروژن  برای اولین بار ، تعویض packing های کالم  C-37101  مربوط به سیستم ESP  کوره زباله سوز ( جهت بهبود شرایط محیط زیست ) و .... انجام گردید .

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت  این می باشد که  در شرایط فعلی پتروشیمی ها بخش عمده ای از تجهیرات و قطعات تعویض  شده  از داخل کشور تامین شد .

قطعات تعویض شده توسط کارشناسان این مجتمع مهندسی معکوس  گردید و جهت ساخت به شرکتهای ایرانی سفارش داده شده است .

در ادامه سرپرست مجتمع  ضمن تشکر و قدردانی از کلیه گروههای  عملیاتی و پشتیبانی اعلام نمودند این تعمیرات اساسی یکی از بهترین overhaul هایی بوده که تاکنون انجام داده ایم ، با حول و قوه الهی واحدها در حال راه اندازی و در سرویس قرارگرفتن می باشند .

شرکت پتروشیمی کارون  اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است و  در سال 1381 تاسیس و در اسفند ماه 1387 به دست وزیر محترم نفت جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح گردید.

پتروشيمي کارون با استفاده از گازهاي کلر، منواکسيدکربن، هيدروژن و نيز تولوئن و اسيد نيتريک قادر است انواع محصولات پايه اي و اصلي پتروشيمي را شامل انواع ايزوسيانات ها که داراي ارزش افزوده بالاتر بوده با کيفيت بسيار عالي توليد و به بازارهاي داخلي وخارجي عرضه نمايد و پتروشیمی فن آوران یکی از تامین کننده های اصلی خوراک پتروشیمی کارون می باشد . 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی