۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۱۱۵۸۳۰

واشنگتن در حال بررسی اعطای معافیت نفتی به چین

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تازگی به همراه تیم مذاکره کننده خود موضوع اعطای معافیت به چین برای ادامه واردات نفت از ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.
واشنگتن در حال بررسی اعطای معافیت نفتی به چین
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   تارنمای نشریه «پولیتیکو» امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حال بررسی اعطای معافیت به چین برای ادامه واردات نفت از ایران است.

به گزارش تارنمای این نشریه آمریکایی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تازگی به همراه تیم مذاکره کننده خود موضوع اعطای معافیت به چین برای ادامه واردات نفت از ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.

با پذیرش این معافیت، چین مجدداً می‌تواند به واردات نفت از ایران ادامه دهد.

پولیتیکو افزود: بررسی اعطای معافیت به چین در حالی توسط تیم برایان هوک صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر گزارش‌های متعدد در مورد افزایش واردات چین از نفت ایران منتشر می‌شود.

مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفته اند، وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی توافقنامه‌ای است که بر اساس آن چین می‌تواند به واردات نفت از ایران ادامه دهد و شرکت نفتی «سینوپک» چین در قبال پرداخت هزینه نفت در یکی از میدان‌های نفتی ایران سرمایه گذاری کند.

پولیتیکو خاطر نشان کرد: این توافق‌های در مکاتبات رسمی میان وزارت خارجه آمریکا با شرکت «سینوپک» چین صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران یکسال پس از آنکه آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرد و بطور یکانبه از این سند بین‌المللی خارج شد و در پی آن تحریم‌ها را علیه کشور بازگرداند، ماه گذشته اعلام کرد که در دو گام تعیین شده سطح تعهدات هسته‌ای در توافق را کاهش خواهد داد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه تایید کرد، ذخیره اورانیوم با غنای پایین را از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور داده است. این اقدام واکنش‌های بسیاری را بویژه از سوی آمریکایی‌ها که خود از همان ابتدا ناقض توافق بودند و همچنین طرف‌های اروپایی در پی داشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و استناد ایران به پاراگراف ۳۶ در به جریان انداختن ادامه مسیر در توئیتر خود نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوقمان، به کشورهای E۳+۲ (سه کشور اروپایی، چین و روسیه) چند هفته فرصت دادیم. ما پس از ۶۰ هفته در نهایت دست به اقدام زدیم.

وی تصریح کرد: به محض آنکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز بطور متقابل اقدامات معکوس را به عمل خواهد آورد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی