۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۱۵۸۳۷

بومی سازی تعمیر یک سیستم در نفت و گاز زاگرس جنوبی

حمید ایزدی گفت: این تجهیز میزان دبی هوای ورودی به کمپرسور هوای توربین را کنترل و تنظیم می کند و اختلال در آن باعث بروز پدیده مخرب نوسان شدید هوای درون کمپرسور توربین (سرج) شده و صدمات جبران ناپذیری به توربین وارد می کند.
حمید ایزدی
حمید ایزدی

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  برای اولین بار در سطح کشور، تعمیر تجهیز سیستم الکترونیک کنترل پره های هدایت کننده هوای ورودی به کمپرسور توربین زیمنس (VGV CONTROLLER) با سود و صرفه جویی ۲۸ هزار یورویی توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و با استفاده از متخصصان داخلی، بومی سازی شد.

مهندس حمید ایزدی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: برای اولین بار در کشور با تلاش متخصصان این شرکت و صرف هزینه دو هزار یورویی، تعمیر تخصصی سیستم الکترونیک کنترل پره های هدایت کننده ورودی به کمپرسور (VGVC) توربین زیمنس SGT400 ایستگاه تقویت فشار گاز نار، بومی سازی شد.

وی با اشاره به هزینه خرید ۳۰ هزار یورویی قطعه جدید، درباره عملکرد آن اظهار داشت : این تجهیز میزان دبی هوای ورودی به کمپرسور هوای توربین را کنترل و تنظیم می کند و اختلال در آن باعث بروز پدیده مخرب نوسان شدید هوای درون کمپرسور توربین (سرج) شده و صدمات جبران ناپذیری به توربین وارد می کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره فرایند این کار تصریح کرد : این توربین مهر ماه سال گذشته به دلیل ایراد در (VGV CONTROLLER) از مدار تولید خارج شد و فاز مطالعاتی تعمیر آن توسط متخصصان این شرکت در منطقه عملیاتی نار و کنگان آغاز شد و متخصصان اداره مهندسی تعمیرات زاگرس جنوبی با همراهی یکی از شرکتهای توانمند داخلی از اسفند ماه سال گذشته تلاش خود را برای دستیابی به دانش تعمیر این تجهیز به کار گرفتند. سیستم الکترونیک کنترل پره های هدایت کننده هوای ورودی به کمپرسور توربین پس از ساعتها کار مطالعاتی و با اجرای بالغ بر ۵۰ برگ نقشه انجام شد و در خرداد ماه سال جاری توربین SGT400 به صورت آزمایشی به چرخه تولید بازگشت و با اطمینان از صحت عملکرد تجهیز تعمیر شده همچنان در مدار تولید قرار دارد.

  مهندس ایزدی با تاکید بر حمایت از متخصصان داخلی در سال "رونق تولید"، تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی چهار دستگاه توربین زیمنس SGT400 در اختیار دارد که به منظور تقویت و استفاده از توان سازندگان داخلی، بومی سازی دانش و تکنولوژی تجهیزات صنعت نفت و گاز و کاهش وابستگی به خارج، به جای خرید و جایگزین کردن این تجهیز از شرکت سازنده ، تعمیر این تجهیز با استفاده از توان متخصصان داخلی را در دستور کار قرار داد و به ازای خرید هر قطعه (VGV CONTROLLER) از خروج ۲۸ هزار یورو از کشور جلوگیری کرد. همچنین با توجه به استفاده از این مدل توربین در کشور ، دستیابی به دانش فنی ، تعمیر و ساخت قطعات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ضمن تشکر از تلاشگران اداره مهندسی تعمیرات این شرکت و منطقه عملیاتی نار و کنگان و همچنین همراهی بخش خصوصی جهت دستیابی به دانش فنی تعمیر این تجهیز بر استفاده حداکثری از توان متخصصان و شرکت‎های توانمند داخلی تاکید کرد.

 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت بهره بردار در ساختار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بخش قابل توجهی از گاز مصرفی کشور را تامین میکند. در حال حاضر این شرکت پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد را در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می کند و درآینده با بهره برداری از میدان های اکتشافی جدید، استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری نیز به حوزه عملیاتی این شرکت اضافه می شود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی