۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۱۵۸۴۴

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۴

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 1.1 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از رقم کاهش 5 میلیون بشکه ای برآورد شده توسط انستیتوی نفت امریکا بود.
قیمت نفت
قیمت نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در حالی که نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی بر تاثیرات افزایش تنش ها در خاورمیانه سایه افکنده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 1.1 درصد کاهش به 56 دلار و 72 سنت رسید. روز پنجشنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال آمریکا، قیمتی در بازار نیویورک ثبت نشد.

قیمت نفت برنت نیز پس از کاهش 0.8 درصدی در روز پنجشنبه، امروز با 0.1 درصد کاهش به 63 دلار و 25 سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، نگرانی ها از اختلافات تجاری و کاهش رشد اقتصاد جهانی که می تواند تقاضا برای نفت را تضعیف کند، موجب افت قیمت ها شده است. اما در عین حال، تعهد بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان از جمله عربستان و روسیه به کاهش تولید مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر موسسه اواندا در این باره گفت: «تضعیف رشد اقتصاد جهانی همچنان عامل اصلی کاهش قیمت نفت است... توافق اوپک پلاس برای تداوم کاهش تولید مانع از افت بیشتر قیمت ها خواهد شد اما ترمیم قیمت ها نیازمند پایان یافتن سیاست های تجاری حمایتگرایانه است.» آمارهای دولتی نشان می دهد که ثبت سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی آمریکا در ماه می برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و این مسئله به نگرانی های اقتصادی دامن زده است.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 1.1 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از رقم کاهش 5 میلیون بشکه ای برآورد شده توسط انستیتوی نفت امریکا بود.

این نشان می دهد که تقاضا برای نفت در آمریکا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان احتمالا به دلیل تضعیف اقتصاد این کشور کمتر شده است.

در عین حال، تداوم تنش ها در خاورمیانه مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی