۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۱۵۸۹۷

فعالیت دو پالایشگاه ونزوئلا متوقف شد

با وجودی که قطع برق در ونزوئلا سابقه دارد اما تکرار آن به مشکلات کنونی ونزوئلا که از تورم بالا و ۶ سال متوالی فشار اقتصادی رنج می‌برد، دامن زده است.
پالایشگاه نفت
پالایشگاه نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  یک نماینده مجلس ونزوئلا یکشنبه شب اعلام کرد که قطعی برق گسترده، فعالیت دو پالایشگاه بزرگ نفتی در این کشور را به تعطیلی کشانده است.

"لوئیز استفانلی" به خبرگزاری فرانسه گفت: این قطعی برق، فعالیت پالایشگاه‌های آموآی (Amuay) و کاردون (Cardon) در شهر پاراگوآنا واقع در ایالت فالکون در شمال غرب ونزوئلا را که به خاطر آتش سوزی در موتورخانه آن به وقوع پیوست، متوقف کرده است.

با این حال، وی مشخص نکرد که قطعی برق چه میزان تولید پالایشگاه پاراگوآنا را مختل کرده است.

شرکت ملی نفت ونزوئلا نیز تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

استفانلی افزود: ورود به دو پالایشگاه مذکور ممنوع شده است و برخی نیروهای گارد ملی و نیروهای اطلاعاتی ونزوئلا در محل مستقر شده اند.

یک زن ونزوئلایی ساکن شهر پاراگوآنا هم در این باره گفت که برق بخش وسیعی از این شهر قطع شده است.

براساس گزارش این نماینده مجلس ملی ونزوئلا که مخالف دولت است، پالایشگاه‌های آموآی (Amuay) و کاردون (Cardon) پیش از این، روزانه حدود ۹۵۵ هزار بشکه نفت تولید می‌کردند، اما این میزان اکنون به حدود ۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به دنبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا، تولید نفت این کشور که ۹۶ درصد از کل درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد از روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر شیلی و کلمبیا؛ همسایگان کشورش را متهم کرد که با حمایت و کمک‌های دولت امریکا در حملات سایبری علیه سیستم برق رسانی ونزوئلا دخالت داشته اند، اما به گفته کارشناسان محلی این قطعی به دلیل سال‌ها فقدان سرمایه گذاری مناسب و ضعف نگهداری و تعمیر بوده است.

با وجودی که قطع برق در ونزوئلا سابقه دارد اما تکرار آن به مشکلات کنونی ونزوئلا که از تورم بالا و ۶ سال متوالی فشار اقتصادی رنج می‌برد، دامن زده است.

از سوی دیگر، ونزوئلا از ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) که "خوان گوایدو" رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان‌های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت مؤقت به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی کشورهای اروپایی و متحدان واشنگتن در آمریکای جنوبی نیز همگام با کاخ سفید، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی