کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۷

17 تير 1398 ساعت 9:19

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 64 دلار و 33 سنت رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  قیمت نفت امروز دوشنبه با افزایش همراه بود و روند افزایشی جلسه گذشته را که به دلیل آمارهای مثبت بازار کار آمریکا آغاز شده بود ادامه داد، هرچند که نگرانی ها از ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب شد رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 64 دلار و 33 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 14 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 57 دلار و 65 سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار نفت به لطف انتشار گزارش مثبت از بازار کار آمریکا، معاملات این هفته را با روندی افزایشی آغاز کرده است... با این حال، به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی تجار همچنان با احتیاط معامله می کنند.»

در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن اقتصاد جهانی تا حدود زیادی نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه نفت را خنثی کرده است، قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته شاهد افت بود. قیمت نفت برنت بیش از 3 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت بیش از 1.5 درصد کاهش هفتگی را شاهد بودند.

بر اساس آمارهای رسمی، بازار کار آمریکا در ماه ژوئن رشد قابل توجهی داشت و میزان دستمزدهای دولتی افزایش یافت. این آمارها نشان می دهد که افت شدید میزان استخدام ها در ماه می تا حدود زیادی جبران شده است. کارفرمایان امریکایی در ماه گذسته میلادی 224 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کردند که بیشترین تعداد در 5 ماه گذشته به شمار می رود.

اما از سوی دیگر جنگ تجاری آمریکا و چین موجب تضعیف چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت شده است.

عدم پیشرفت ملموس مذاکرات تجاری میان دو کشور حکایت از آن دارد که به احتمال فراوان، فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه جولای خود تصمیم خواهد گرفت به منظور جلوگیری از افت اقتصاد آمریکا دست به اقدامات انبساطی بزند.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 115901

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115901/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۱۳۹۸-۰۴-۱۷

نفت ما
  https://www.naftema.com