۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۱۵۹۰۵

هیج منطقی پشت توقیف نفتکش ایرانی نیست

وزیر خارجه سابق سوئد در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق توسط انگلیس نوشت: منطق توقیف نفتکشی که عازم سوریه بود مرا قانع نمیکند. آنها به تحریمهای اتحادیه اروپا ارجاع میدهند اما ایران عضو اتحادیه اروپا نیست.
کارل بیلت
کارل بیلت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  نخست وزیر پیشین سوئد با انتقاد از توقیف نفتکش حامل نفت ایران گفت که ایران عضو اتحادیه اروپا نیست و انگلیس نمی‌تواند با منطق تحریمهای اروپا علیه سوریه این نفتکش را توقیف کند.
 
 کارل بیلت نخست وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق توسط انگلیس نوشت: منطق توقیف نفتکشی که عازم سوریه بود مرا قانع نمیکند. آنها به تحریمهای اتحادیه اروپا ارجاع میدهند اما ایران عضو اتحادیه اروپا نیست و اروپا اصولا نمیتواند تحریمهای خود را به دیگران تحمیل کند.. این دقیقا همان کاری است که آمریکا میکند.
 
اشاره نخست وزیر پیشین سوئد به اعمال غیرقانونی تحریمهای فراسرزمینی توسط ایالات متحده طی چند دهه گذشته به ویژه علیه ایران است.
 
روز یکشنبه وزارت خارجه روسیه نیز از توقیف این نفتکشبه بهانه تحریمهای اتحادیه اروپا علیه سوریه ابراز تعجب و شگفتی کرده بود.
 
 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای توقیف یک کشتی حامل محموله نفتی ایران در تنگه «جبل‌الطارق» را محکوم کرد. در این بیانیه، از اقدام انگلیس و جبل‌الطارق به عنوان گامی عمدی برای تشدید تنش در ارتباط با ایران و سوریه یاد شده است.
 
زاخاروا با اشاره به اینکه مقام‌های جبل‌الطارق مدعی شده‌اند که مقصد کشتی سوریه بوده است، این اظهارات را عامل تشدید تنش توصیف و این سؤال را مطرح کرده است که آیا اتحادیه اروپا هم در حال پیروی از الگوی آمریکا در اعمال تحریم‌های فراسرزمینی به کشورهای ثالث است؟
 
نیروی دریایی انگلیس هفته گذشته به حمله به یک کشتی حامل محموله نفتی ایران در بندر جبل‌الطارق، آن را توقیف کرد. مقام‌های انگلیسی در توجیه کار خود مدعی شده‌اند که این کشتی در مسیر حرکت به سوریه بوده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تحریم‌های اتحادیه اروپا صرفا برای کشورهای عضو این بلوک سیاسی الزام‌آور و ضمنا کشتی توقیف‌شده در حال گذر از آب‌های بین‌المللی بوده است.
 
جمهوری اسلامی ایران این اقدام انگلیس را محکوم و آن را «راهزنی دریایی» توصیف کرده است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی