۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۱۵۹۳۵

آتش سوزی در تاسیسات شورون فیلیپس کمیکال

تگزاس از قطب های پتروشیمی ایالات متحده به شمار می رود و به دنبال وقوع انقلاب نفت و گاز شیل، موفق به جذب سرمایه گذاری های فراوانی در این حوزه شده است.
آتش سوزی در شورون فیلیپس کمیکال
آتش سوزی در شورون فیلیپس کمیکال

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شورون فیلیپس کمیکال از بروز یک مشکل فنی و آتش سوزی در تاسیسات یک میلیون تنی تولید پلی اتیلن خود خبر داد.

  بر اساس اطلاعات کمیسیون تگزاس در امور کیفیت هوا (Texas Commission on Environmental Quality)، شورون فیلیپس کمیکال به تازگی از بروز یک مشکل فنی و آتش سوزی در تاسیسات یک میلیون تنی تولید پلی اتیلن خود در اولد اوشن (Old Ocean)، این ایالت خبر داد.

این شرکت یک کمپرسور دکسنایزر (dexanizer compressor) مرتبط با واحد پلی اتیلن شماره 41 خود را به دلیل یک مشکل عملیاتی نامعلوم که به آتش سوزی در تاسیسات یادشده منجر شد، تعطیل کرد. این اتفاق در حدود ساعت یک بعد از ظهر روز جمعه به وقت منطقه زمانی مرکزی (CDT) رخ داد.

سخنگوی شرکت شورون فیلیپس کمیکالز برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد این حادثه در دسترس نبود.

تاسیسات پلی اتیلن اولد اوشن تگزاس بخشی از مجموعه اسوینی (Sweeny Complex)، در مجاورت پالایشگاه شماره 66 اسوینی فیلیپس (Phillips 66 Sweeny refinery) واقع شده است. این تاسیسات تولیدکننده اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن خطی سبک است.

تگزاس از قطب های پتروشیمی ایالات متحده به شمار می رود و به دنبال وقوع انقلاب نفت و گاز شیل، موفق به جذب سرمایه گذاری های فراوانی در این حوزه شده است. در این میان شورون فیلیپس کمیکالز یکی از بزرگترین فعالان این حوزه به شمار می رود و در سال های اخیر تاسیسات زیادی را در این ایالت ایجاد کرده است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی