کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پتروشیمی مکران برای هند مهم است

18 تير 1398 ساعت 15:17

سفیر هند گفت: پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در چابهار می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه جذابیت زیادی داشته باشد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سفیر هند در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت مگاپروژه‌ شهرک پتروشیمی مکران فرصت‌های سرمایه گذاری بی شماری دارد و می تواند برای هند از جهات مختلف مهم باشد.

 سفیر هند در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت حجم کارهای انجام شده و طرح عظیم پارک پتروشیمی مکران نوید بخش آینده‌ای متفاوت برای چابهار است.

وی ضمن مقایسه دو بندر چابهار و گجرات در هند گفت علیرغم موقعیت نسبتا مشابه دو بندر و فاصله کوتاه با یکدیگر، بندر گجرات چون از نعمت گاز محروم است قابلیت راه‌اندازی طرح‌های عظیم پتروشیمی را ندارد و به همین سبب، امید است که با راه‌اندازی شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، بخشی از نیازهای هند به محصولات پتروشیمی مرتفع گردد.

گدام دارمندرا ادامه داد: پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در چابهار می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه جذابیت زیادی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به انرژی ارزان و دسترسی به بندر و فاصله کم بنادر هند و چابهار به سرمایه‌گذاران هند در این زمینه اطلاع خواهیم داد تا زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری را بررسی کنند و امید است در آینده‌ای نزدیک حضور سرمایه‌گذاران هندی در این مگا پروژه بیش از پیش باشد.

غلام‌رضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار نیز از آماده‌سازی زیرساخت‌های هزار و ۲۰۰ هکتار زمین اختصاص داده شده به پتروشیمی خبر داد و افزود: مکانی برای تخلیه و انبار تولیدات پتروشیمی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بندر شهیدبهشتی اختصاص‌یافته است.

وی بیان کرد: جهت تامین یوتیلیتی مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، آماده‌سازی فاز نخست نیروگاه 980 مگاواتی نیز با ظرفیت تولید 140 مگاوات در حال آماده شدن است.


کد مطلب: 115940

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115940/پتروشیمی-مکران-هند-مهم

نفت ما
  https://www.naftema.com