کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید نفت روسیه به کمترین میزان رسید

19 تير 1398 ساعت 17:05

ترنس‌نفت اعلام کرد پس از اینکه روس‌نفت بدون مشخص کردن مقصد 3.5 میلیون تن نفت خام، آن را به شبکه خط لوله وارد کرد، این شرکت محدودیت‌هایی از ابتدای ماه جولای اعمال کرده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  به علت درگیری میان «ترنس‌نِفت»، شرکت خط لوله روسیه و «روس‌نِفت»، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت این کشور، تولید نفت روسیه در اوایل ماه جولای (ماه جاری میلادی) به کمترین میزان در سه سال گذشته کاهش یافت.

روس‌نفت اعلام کرد ترنس‌نفت، دریافت نفت از «یوگانش‌نفت‌گز»، شعبه روس‌نفت را کاهش داده است؛ این درحالی است که تولید نفت آن به علت بحران آلودگی نفت نیز کاهش یافته است.

هر دو شرکت این کاهش را تایید کرده‌اند.

ترنس‌نفت اعلام کرد پس از اینکه روس‌نفت بدون مشخص کردن مقصد 3.5 میلیون تن نفت خام، آن را به شبکه خط لوله وارد کرد، این شرکت محدودیت‌هایی از ابتدای ماه جولای اعمال کرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، ترنس‌نفت توضیح داد دریافت نفت از «یوگانش‌نفت‌گز» را به میزان 0.5 درصد تولید سالانه‌اش محدود کرده است. این واحد سالانه بیش از 70 میلیون تن یا روزانه 1.4 میلیون بشکه در روز تولید می‌کند.

منابع صنعتی گفتند تولید نفت روسیه در اوایل ماه جولای به 10.79 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که کمتر از سطح مورد توافق بر اساس توافق کاهش تولید اوپک و دیگر تولیدکنندگان است.

ترنس‌نفت و روس‌نفت بر سر تلاش برای حل مشکل نفت آلوده کشف شده در خط لوله صادراتی نفت به اروپا یعنی دروژبا با یکدیگر اختلاف دارند.

رؤسای این دو شرکت یعنی ایگور سچین و نیکولای توکارو اغلب در گذشته نیز با هم اختلافاتی داشتند.

علی‌رغم اینکه این دو شرکت به صورت رسمی درگیری با هم را تکذیب می‌کنند اما رؤسایشان اغلب بر سر موضوعاتی نظیر هزینه انتقال نفت و افزایش صادرات نفت روس‌نفت به چین با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: فارس 


کد مطلب: 115965

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115965/تولید-نفت-روسیه-کمترین-میزان-رسید

نفت ما
  https://www.naftema.com