۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۱۶۰۵۴

واگذاری50 مخزن نفتی ازبکستان به خارجی ها

رئیس شرکت ملی «ازبک نفت گاز» گفت: امضای چنین قراردادهایی بدین معنا است که شرکت‌های خارجی سرمایه خود را به طور کامل تحت حمایت خود استفاده می‌کند و ازبکستان هیچ تعهدی در قبال سرمایه آنها ندارد.
دکل نفتی
دکل نفتی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  «بهادرجان صدیق اف» رئیس شرکت ملی «ازبک نفت گاز» گفت: برنامه‌ریزی شده بیش از 50 چاه و مخزن نفت که حجم تولید آنها افت کرده در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گیرد.

به گفته رئیس شرکت ملی ازبک نفت گاز، مشابه این همکاری‌ها قبلا نیز انجام شده و در حال حاضر نیز چند سرمایه گذار وجود دارند که می‌توانیم با آنها قراردادی را برای اجرای این طرح‌ها امضا کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از 50 مخزن نفتی کشور با افت تولید مواجه است و این موضوع بیشتر شامل چاه‌های کوچک یا چاه‌هایی می‌باشد که استخراج نفت از آنها سخت است و شرکت ملی ازبک نفت گاز امکان فعالیت در آنها را ندارد.

صدیق اف ادامه داد: اگر سرمایه گذاران خارجی آماده استفاده از فناوری‌های جدید هستند ما این چاه‌ها را برای بررسی به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امضای چنین قراردادهایی بدین معنا است که شرکت‌های خارجی سرمایه خود را به طور کامل تحت حمایت خود استفاده می‌کند و ازبکستان هیچ تعهدی در قبال سرمایه آنها ندارد.

صدیق اف ادامه داد: انعقاد چنین قراردادهایی برای شرکت ملی ازبک نفت گاز امکان جذب سرمایه و افزایش استخراج نفت را فراهم می‌کند. سرمایه گذاران خارجی نیز در صورت داشتن فناوری‌های مورد نیاز از سود خوبی برخودار می‌شوند.   

وی در پایان اظهار داشت: ما در برخی میدان‌های نفتی همکاری با چند شرکت خارجی را آغاز کردیم و تا پایان سال باید مقررات برگزاری مناقصه‌ها در این معادن را تنظیم کنیم، این همکاری‌ها برای ما امکان بهره برداری از این میادین را فراهم می‌کند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی