۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۱۶۰۸۱

آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده LNG می شود

پیش بینی می‌شود که صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در سال ۲۰۲۴ جهش قابل توجهی داشته باشد و به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برسد و با این میزان استرالیا و قطر را پشت سر بگذارد.
گاز طبیعی
گاز طبیعی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  آژانس بین المللی انرژی سه شنبه شب گزارش داد که آمریکا در پنج سال آینده به بزرگ ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) تبدیل می شود و چین نیز بیشترین واردات کننده این ماده خواهد بود.

  "پیتر فریزر" رئیس بخش بازاریابی گاز، زغال سنگ و برق آژانس جهانی انرژی در کنفرانسی در نیویورک آمریکا گفت: پیش بینی می‌شود که صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در سال ۲۰۲۴ جهش قابل توجهی داشته باشد و به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برسد و با این میزان استرالیا و قطر را پشت سر بگذارد.

همزمان پیش بینی می‌شود که واردات چین از گاز طبیعی مایع در پنج سال آینده به بالغ بر ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برسد و در این زمینه از ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده این ماده سوختی سبقت خواهد گرفت.

واردات ژاپن برای گاز طبیعی مایع از سال ۲۰۱۴ و بدنبال از سرگیری فعالیت برخی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور که بسته شده بود، کاهش یافت.

نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن به دنبال خسارتی که زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ به تأسیسات هسته‌ای "فوکوشیما" وارد کرد، مدتی برای بررسی‌های ایمنی ضروری و آزمایش پس از آسیب تعطیل شدند.

فریزر گفت: براساس پیش بینی‌ها، تقاضای جهانی برای گاز طبیعی مایع (LNG) در سال ۲۰۲۴ چهار برابر میزان کنونی خواهد شد.

براساس این گزارش توسعه دهندگان بخش گاز، تصمیمات نهایی سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ میلادی را اتخاذ کردند و توان صادرات را به ۲۹ میلیارد متر مکعب رساندند، آنها همچنین این میزان را در سال جاری میلادی به ۵۸ میلیارد متر مکعب افزایش داده‌اند.

همچنین برخی از توسعه دهندگان تولید گاز طبیعی مایع، تصمیماتی برای افزایش سرمایه گذاری را اتخاذ خواهند کرد که ظرفیت صادرات این ماده به ۱۲۰ میلیارد فوت مکعب برسد، بطوری که ۳۰ میلیارد متر مکعب از این صادرات در آمریکا و ۴۳ میلییارد دیگر در قطر خواهد بود.

تقاضای جهانی گاز طبیعی مایع در سال‌های اخیر به دنبال رشد اقتصادی سریع چین سالانه ۱۰ درصد رشد یافته است و در سال ۲۰۱۸ به رقم ۴۳۲ میلیارد متر مکعب رسیده است.

براساس گزارش آژانس بین الملی انرژی، تقاضای چین برای گاز طبیعی مایع در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸ درصد افزایش یافت که این موضوع به خاطر سیاست‌های زییست محیطی و کاهش آلودگی صورت گرفت که پکن با تغییر سوخت منازل و مراکز صنعتی از زغال سنگ به گاز مایع، آن را ایجاد کرد.

این گزارش افزود: پیش بینی می‌شود که میزان مصرف گاز در چین تا سال ۲۰۲۴ به خاطر کند شدن رشد اقتصادی، سالانه حدود ۸ درصد کاهش یابد.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۲۴، میزان کل تولید گاز آمریکا به رقم یک تریلیون متر مکعب خواهد رسید و با این احتساب، سهم خود در تولید گاز در سطح جهان را به ۲۳ درصد خواهد رساند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی