۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۱۶۱۱۲

نگرانیIEA درخصوص تنش‌ها در خاورمیانه

بیروا گفت: آژانس بین‌المللی انرژی نگران افزایش تنش‌ها در خاورمیانه است ، مخصوصاً در مورد تنگه هرمز. تنگه هرمز یک مسیر حیاتی کشتیرانی است که تولیدکنندگان خلیج فارس را به بازارهای آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و مناطق دیگر متصل می‌کند.
بیرول
بیرول
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی خود را از تقاضای نفت در 2019 به خاطر کند شدن اقتصاد جهان در بحبوحه جنگ تجاری چین و آمریکا پایین می آورد.

 آژانس بین المللی انرژی رشد تقاضای جهانی نفت را در 2019 ، 1.1 میلیون بشکه در روز پیش بینی می کند و اگر اقتصاد جهان و مخصوصاً چین ضعف بیشتری نشان دهند، احتمالا آن را پایین تر هم می آورد.

 سال گذشته آژانس بین المللی انرژی ‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت 1.5 میلیون بشکه در روز رشد می‌کند ولی در ژوئن سال جاری این رقم را تا 1.2 میلیون بشکه در روز پایین آورد.

 فاتح بیرول گفت :« چین کندترین رشد اقتصادی خود را طی سه دهه گذشته تجربه می‌کند. برخی کشورهای پیشرفته هم همین مشکل را دارند. اگر اقتصاد جهان ضعیف تر از حد تصور ما عمل کند، باید به دنبال ارقام جدیدتری برای ماه های آینده باشیم.

 وی گفت تقاضای نفت به خاطر جنگ تجاری بین چین و آمریکا ضربه خورده است، آن هم در زمانی که بازارهای جهان به خاطر افزایش تولید شیل آمریکا مملو از نفت هستند.

انتظار می‌رفت تولید نفت آمریکا 1.8 میلیون بشکه در روز در 2019 رشد کند که کمتر از 2.5 میلیون بشکه ثبت شده در 2018 است. بیرول اضافه کرد این مقادیر در شرایطی وارد بازار می‌شوند که رشد تقاضا کاهش یافته است.

 وی گفت آژانس بین‌المللی انرژی نگران افزایش تنش‌ها در خاورمیانه است ، مخصوصاً در مورد تنگه هرمز. تنگه هرمز یک مسیر حیاتی کشتیرانی است که تولیدکنندگان خلیج فارس را به بازارهای آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و مناطق دیگر متصل می‌کند.

 حدود 20 میلیون بشکه نفت در روز یا حدود یک سوم نفت تجارت شده جهان از تنگه هرمز عبور می کند.

 تولید کنندگان اصلی نفت به دنبال مسیرهای جایگزین هستند. عراق قصد دارد نفت بیشتری به بندر سیهان ترکیه بفرستد و خط لوله های جدیدی برای تحویل نفت به بنادر سوریه ، لبنان و عربستان بسازد.

بیرول گفت:« در کوتاه مدت تأثیر این اقدامات چندان نخواهد بود و تغییر زیادی در بازارهای فعلی به وجود نمی آورند ولی در میان مدت یا طولانی مدت موثر خواهند بود».

 وی گفت نفت حدود 65 دلاری نتیجه تنش های ایران ، لیبی و ونزوئلا و نگرانی در مورد جنگ تجاری چین و آمریکا است ولی  گفت انتظار ندارد قیمت نفت خیلی بالا برود چون به خاطر انقلاب شیل آمریکا، نفت زیادی در بازار موجود است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی